تاریخ انتشار:۱۴۰۳/۰۶/۲۲ - ۱۲:۳۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 200373

سینماسینما، پاریس

سرانجام  کمیته انتخاب فرانسوی ‌برای معرفی فیلمی از این کشور به آکادمی اسکار، چهار فیلم را از ۱۱ فیلم که قبلا اعلام کرده بود، معرفی کرد.

اسامی این چهار فیلم عبارتند از:  «کنت مونت کریستو» به تهیه‌کنندگی کمپانی پاته و کارگردانی مشترک الکساندر دولا پالتیر و ماتیو دولاپورت، فیلم دوم «امیلیا پرز» اثر ژاک اودیار و به تهیه‌کنندگی وای نات پرودوکسیون، «رحمت» ساخته الن ژیرودی، محصول کمپانی سی ژی پرودکسیون و چهارمین فیلم به زبان هندی و محصول مشترک فرانسه و هند است به نام «همه آنچه که نور تصور می‌کنیم» ساخته پایال کاپادیا کارگردان هندی به تهیه کنندگی پای کایو، از فرانسه.

هر چهار فیلم امسال در جشنواره کن حضور داشتند و بسیار هم مورد توجه قرار گرفته بودند. با توجه به اینکه فیلم هندی در لیست فیلم‌های فرانسه قرار است مورد بررسی قرار گیرد، سوال این جاست که خود کشور هند و مرکز ملی سینمای این کشور، چه فیلمی را انتخاب خواهد کرد.

به نظر بیشتر کارشناسان شانس «امیلیا پرز» بیشتر از بقیه برای معرفی به اسکار خواهد بود.

کمیته اسکار فرانسه روز ۱۸ سپتامبر، نتیجه نهایی را اعلام خواهد کرد. قبل از اعلام این چهار فیلم، مرکز ملی سینمای فرانسه  CNC بررسی‌های لازم را انجام داده بود تا بهترین‌ها در نظر گرفته شود ، اما رییس این ارگان دولتی اگر چه در جلسه نهایی حضور خواهد داشت ولی برای رای نهایی نمی‌تواند نظر و رای داشته باشد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها