بهزاد فراهانی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه پرداختن به شخصیتهای متفاوت اجتماعی و تحلیل زندگی مردم، گمشده تولیدات کنونی است، گفت: اگر تولیدات این سالها را ببینید و با مجموعههایی مثل «هزاردستان»، «گرگها» و «رعنا» مقایسه کنید نتیجه مشخص است؛ همهچیز تغییر کرده است، واقعاً همهچیز. بزرگترین اصل درام، شخصیتشناسی است که در تولیدات سال های اخیر لوث شده است.
به گزارش سینماسینما، بهزاد فراهانی، بازیگر سریال «خانه پدری» در گفتوگو با آیفیلم، درباره این سریال و دغدغهاش برای تئاتر صحبت کردهاست.
او درباره نحوه انتخابش برای ایفای نقش در مجموعه «خانه پدری» که این شب ها روی آنتن کانال فارسی این شبکه است،گفت: فیلمنامه را خواندم و حس خوبی پیدا کردم. بااینوجود زیر بار نقشی که فریدون حسنپور برایم درنظر گرفته بود، نرفتم و نقشی که مهدی فتحی عزیز بازی کرد،ابتدا به من پیشنهاد شده بود.
بازیگر نقش پدر سارا در «خانه پدری» افزود: وقتی کارگردان پرسید کدام نقش را دوست داری، نقش پدرسارا را انتخاب کردم. می دانستم نقش کوتاه است و در۷قسمت تمام میشود؛ اما واقعگرایی که در نقش وجود داشت، برایم جذاب بود. شخصیت پدر روشن بود و این لایه اجتماعی را خوب میشناختم.
فراهانی با بیان اینکه بازی مهدی فتحی و دخترم شقایق برای مردم باورپذیر بود، تصریح کرد: اوایل نمیدانستم این مجموعه دلنشین میشود یا نه؛ اما سریال با واکنشهای خوبی از جانب مردم همراه شد.
این بازیگر شناخته که ایفای نقش او در نمایش های رادیویی مختلف نیز خاطره انگیز است، عالم سینما را با تلویزیون متفاوت دانست و گفت: من و دخترم قبلاً در سینما تجربه مشترکی داشتیم؛ اما نگاه مخاطب هفتاد میلیونی تلویزیون با مخاطب محدود سینما خیلی تفاوت دارد. هنگام پخش سریال «خانه پدری» خیلیها فکر می کردند در این کار شقایق برای بار اول است که بازی در کنار پدرش را تجربه می کند و این برایشان جالب بود.
فراهانی تبدیل شدن هنر به کسبوکار را خلاف باور خودش و همنسلانش دانسته و ابراز تأسف کرد: نسل من وقتی نقشی میپذیرد باید تمام جوانب اجتماعی، سیاسی، تاریخی، روانشناسی و فرهنگی نقش را پیدا کند و چیزی به آن اضافه کند. نمیشود نقشی را یک بعدی دید و بازی کرد. باید به گونهای به نقش پرداخت که همذاتپنداری مخاطب را ایجاد کند. نسل من اهل مطالعه بود؛ اما هنر وقتی از میدان استقلال خود خارج و تبدیل به کاسبی شد دیگر نامش هنر نیست. این روزها هنر محلی برای کسب و کار شده و طبیعی است هنر امروز برای مخاطب بیهویت است.
وی با اشاره به اینکه تئاتر درحقیقت زندگی عاشقانه اوست، خاطرنشان کرد: نگاه مدیریت فعلی به گیشه است، برای اینکه از پرداخت سوبسید تئاتر شانه خالی کند. مطمئن باشید اتفاقات عجیبوغریبی برای تئاتر درراه است. خطری که اطرف هنر را گرفته، از زلزله هم بدتر است و ما هشدار دادهایم؛ اما کو گوش شنوا.
فراهانی ادامه داد:جوانی که به دنبال دیدن سلبریتیها و چهرههاست، پشتوپناه تئاتر بهشمار نمیآید. جنس تماشگر تئاتر تغییر کرده و تماشاگر اصلی دیگر به سمت تئاتر نمیآید و از تئاتر دور شده است. جوانها آمدهاند؛ اما ذائقه آنها با نسل تماشاگران همیشگی و راستین تئاتر فرق میکند
این بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در پاسخ به این سوال چه بازخوردی از تماشاگران سریال «خانه پدری» دریافت کرده است؟، گفت: من بچه جنوب شهر هستم، سلیقه و علایق مردم زحمتکش و فرودست جامعه را خوب می شناسم. زمانی که به محیط کار و قهوهخانههای جنوب شهر میرفتم از نوع برخورد مردم می فهمیدم کار را دوست داشته و با آن ارتباط برقرار کردهاند و من هم نقشی هرچند کوچک در دل مردم برای خود باز کردهام. همین برایم کفایت می کرد….
هم اکنون سریال «سایه بان» نیز با بازی بهزاد فراهانی، در حال پخش از شبکه یک سیما است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جایزه یک عمر فعالیت هنری به بهزاد فراهانی اهدا میشود
- افتتاحیه «آن دیگری» در فرانسه برگزار شد
- گفتگوی اختصاصی سینماسینما با کیانوش عیاری/ اگر این سینما فروش داشته باشد غیرطبیعی است
- تلویزیونی که مهرهسوزی میداند
- تلویزیون و ضرورتِ پایبندی به «نقشه راه» روشن
- اعتراض سازندگان «مرد بازنده» به صدا و سیما
- تخریب حمامی تاریخی توسط سازندگان یک سریال تلویزیونی
- فصل جدید همکاری سینما و تلویزیون با تشکیل کارگروه مشترک
- اشتباهی که موجب انتقاد از «زوجینو» شد
- پخش منتخب آثار زندهیاد پرویز پورحسینی از شبکه نمایش
- مدیریت جدید صداوسیما چه چالشهایی پیشرو دارد/ در جستوجوی شبکه آرامش
- چرا سریال های تلویزیون، رایگان هم مخاطب ندارد؟
- تکمیل گروه بازیگران «مهمانی از کارائیب»/ فیلمبرداری از نیمه گذشت
- بیوک میرزایی در نقش کاسترو به «مهمانی از کارائیب» آمد/ ویدئو
- شقایق و آذرخش فراهانی بازیگر «مهمانی از کارائیب» شدند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- جزئیاتی تازه از داستان فیلم محمد رسولاف/ زندگی یک قاضی دادگاه انقلاب تهران در «دانه انجیر مقدس»
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با دبیر بخش ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن/ ما کشف میکنیم
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها/ یادداشت کیوان کثیریان
- جزئیاتی از فیلم «کارآموز» علی عباسی/ صعود ترامپ
- شکایت آموزش و پرورش از «افعی تهران»
آخرین ها
- آکتور ایرانی در شبکه آرته فرانسه
- جنون شکسپیری در زمانه ما/ نگاهی به فیلم «شاهلیر»
- «کتاب مستطاب سینما» در نمایشگاه کتاب
- کیانوش عیاری: «۸۷متر» از شبکه یک روی آنتن میرود
- باغ کتاب میزبان جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی شد
- تقدیر ویژه جشنواره اوبرهاوزن از فیلم کوتاه ایرانی
- «عامه پسند» اکران آنلاین میشود
- «عمو ماهیگیر» روی صحنه عمارت نوفللوشاتو
- حضور همراه اول در نمایشگاه بینالمللی اینوتکس ۲۰۲۴
- شکایت آموزش و پرورش از «افعی تهران»
- جزئیاتی تازه از داستان فیلم محمد رسولاف/ زندگی یک قاضی دادگاه انقلاب تهران در «دانه انجیر مقدس»
- دعوت گروه «فقر پشت پردهها» برای اعتصاب/ حقوق و بیمه کارکنان، چالش مدیران جشنواره کن
- در «تحریک کنندگان»؛ مت دیمون و کارگردان «بورن» در یک کمدی دزدی همراه شدند
- مدیرکل هنرهای نمایشی استعفا داد
- راهیابی «آمرغ» به جشنواره آسیای جنوبی مونترال
- حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
- «دیوان تئاترال» روی صحنه میرود/ آغاز اجرای نمایش «مرگ با طعم نسکافه» با حضور مسعود کیمیایی
- صعود مقاومت ناپذیر و حیرت انگیز آقای کارگردان/ نگاهی به فیلم «چهارشنبه سوری» به مناسبت سالروز تولد اصغر فرهادی
- «بیژن و منیژه» میلیاردی شد
- بزرگداشت کیانوش عیاری و افتتاح گنجینه این فیلمساز در موزه سینما
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با دبیر بخش ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن/ ما کشف میکنیم
- نمایش موزیکال «شازده کوچولو» / گزارش تصویری
- پیکر مسعود اسکویی به خانه ابدی بدرقه شد/ چرا برخی آدمها محبوب میشوند؟
- پایان تصویربرداری فیلم «ویلای موروثی»/ روایتی از زندگی یک باغبان
- رقابت ستارههای یک کمدی و یک درام عاشقانه تاریخی/ میزبانی سینماها از دو فیلم جدید
- پولاد کیمیایی برای «گالیله» میخواند
- فرصت ۳ فیلم کوتاه ایرانی برای اسکار ۲۰۲۵
- رکوردداران روز اول اکران
- «اتاق فرار» پرمخاطبترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»
- معرفی برگزیدگان جوایز دیوید دی دوناتلو ۲۰۲۴ ایتالیا/ «من کاپیتان» بهترین فیلم شد