حجه الاسلام محمد رضا زائری در بخشهایی از گفت وگوی با همشهری حرفهای جالبی زده است.
به گزارش سینما سینما زائری گفته: نگاهی که امروز به مسایل گوناگون فرهنگی دارم حاصل جست و جو و پویش مداوم است. اگر امروز این حرف ها را می زنم از موضع تعارف و شعار نیست. شاید اگر ۱۵ سالم بود و اینها را می گفتم، تقلید از حرف بزرگترها یا متاثر از جو به حساب می آمد، اما حالا که ۴۵ سال دارم، این حرف ها را می گویم. خارج از کشور زندگی کرده ام، در فضای مجازی بوده ام، -شاید ندانید- کاریکاتور کشیده ام، عکاسی کرده ام، تئاتر بازی کرده ام، فیلم نامه نوشته ام، در گروه سرود بوده ام، در حوزه سینما درس خوانده ام و. . . در هر کدام از این حوزه ها به طور جدی کار کرده ام.
او ادامه داده: برای نمونه زمانی که سینما می خواندم، در کلاس های درس «بهرام بیضایی» درباغ فردوس درس می داد، حاضر می شدم. با خیلی از هنرپیشه های مشهور و عوامل سینما همکلاس بودم. دوره فوق لیسانس «ژورنالیسم تلویزیونی» را در دانشکده صدا و سیما آغاز کردم و بعدا آن را رها کردم. به هر حال، سعی کردم به همه جا سرک بکشم. بسیاری از کسانی که کتابخانه ام را می بینند، در آن با کتاب هایی مواجه می شوند که باورشان نمی شود یک روحانی آن ها را بخواند. هم اکنون خیلی از نمایشنامه های بهرام بیضایی یا داستان های هوشنگ گلشیری و همچنین خیلی از کتاب هایی را که در پیش از انقلاب چاپ شده بودند، در کتابخانه ام دارم. در همه این حوزه ها جست و جو کرده ام و به همه آنها سرک کشیده ام.
حجه الاسلام زائری: کسانی که در اروپا و آمریکای شمالی آقای خامنه ای برای آنها نامه نوشتند، مثلا اگر گشت ارشاد ما بخواهد با آنها طرف شود، باید همه را اعدام کند آقای زائری دربخشهای دیگری از این مصاحبه گفته: پیام دین هم قرار است با همین انسان ها ارتباط برقرار سازد.فردا هم که امام زمان(عج) ظهور بکنند با همین انسان هایی طرف هستند که آقای خامنه ای برای آنها نامه می نویسند. کسانی که در اروپا و آمریکای شمالی آقای خامنه ای برای آنها نامه نوشتند، مثلا اگر گشت ارشاد ما بخواهد با آنها طرف شود، باید همه را اعدام کند. همین افراد قرار است مخاطب این دین(اسلام) باشند. پس، نقطه اشتراکی هست وآن جست و جوی(عدالت خواهی) بشر به نظرم جست و جوی مهمی است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی





