تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۵/۲۷ - ۱۱:۱۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 24397

لانتورینوشین جعفری عکاس گفت: عواید حاصل از فروش عکس‌های نمایشگاه عکس فیلم «لانتوری» به قربانیان اسیدپاشی تعلق می‌گیرد.

به گزارش سینماسینما، نوشین جعفری این روزها در خانه هنرمندان نمایشگاه عکس‌های فیلم سینمایی «لانتوری» را برپا کرده است. او درباره این نمایشگاه گفت: دراین نمایشگاه ۳۱ قطعه عکس از فیلم سینمایی «لانتوری» به نمایش درآمده است که از این میان ۴ عکس‌ در ابعاد ۱۰۰ در ۱۵۰ سانتی‌متر است، ۱۸ عکس ۵۰ در ۷۰ سانتی‌متر و ۹ عکس نیز در ابعاد ۶۰ در ۹۰ سانتی‌متر به صورت رنگی به روی دیوار رفته‌اند.

وی افزود: دلیل اینکه نمایشگاه عکس از فیلم‌ها کمتر برگزار می‌شود شاید این باشد که عکاسان این ریسک را نمی‌کنند که نمایشگاهی از آثارشان برگزار کنند چرا که همواره یک ترسی وجود دارد که خود من هم آن را تجربه کردم و این سوال که چرا یک عده باید بخواهند عکس یک بازیگر را درحالت عادی بخرند. راجع به نمایشگاه عکس فیلم «ایستاده در غبار» این موضوع بسیار ویژه بود به این دلیل که عکس‌ها دارای حال و هوا و فضای متفاوتی بودند که برگرفته از خود فیلم بود و به لحاظ هنری هم عکس‌ها خاص و ویژه بودند.

این عکاس جوان ادامه داد: ما به دلیل اینکه موضوع فیلم «لانتوری» اسید پاشی است، خواستیم یک قدم خیر برای قربانیان اسیدپاشی برداریم و این ریسک را کرده و نمایشگاه را برگزار کردیم. به همین دلیل بیش از اینکه بعد هنری آثار مهم باشد، این قدم خیر و حرکت برای‌مان مهم بود. چرا که این قدم را برای افرادی برمی‌داریم که بدون هیچ گناهی این رنج عظیم را تحمل می‌کنند، ضمن این که تمام عواید نمایشگاه به طور کامل صرف قربانیان اسیدپاشی می‌شود.

جعفری با بیان اینکه به همراهی موسسه خیریه برکت این کار انجام می‌شود گفت: با موسسه خیریه برکت صحبت کردیم و از آنجایی که این موسسه سال‌هاست در حوزه نمایشنامه‌خوانی به نفع زنان بی‌سرپرست نیز فعالیت دارد، تصمیم بر این گرفته شد که بعد از فروش آثار مبلغ جمع‌آوری شده به صورت مستقیم به حساب این موسسه واریز و من به همراه رضا درمیشیان و خانم پدیده جمال‌ها مدیر این موسسه، قربانیان اسیدپاشی و کسانی که گرفتار چنین مشکلی هستند را شناسایی و این هزینه را بین‌شان تقسیم کنیم.

وی درباره اثرگذاری این موضوع روی آثارش عنوان کرد: رضا درمیشیان قبل از شروع ساخت فیلم درباره سوژه با من صحبت کرد و اطلاعاتی به من داد که بعد از خواندن فیلمنامه بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم. رضا درمیشیان انسان دغدغه‌مند و بسیار شریفى است و وقتى راجع به سوژه و فیلمنامه با ما صحبت کرد احساس همه عوامل فیلم درگیر این اتفاق دردناک شده بود. فکر مى‌کنم این موضوع هم، بر روى بهتر شدن عکس‌ها تأثیر گذاشته باشد.

گفتنی است، نوشین جعفرى پیش از این براى این مجموعه عکس‌ها برنده جایزه بهترین مجموعه عکس از دومین جشن عکاسان سینماى ایران شده بود.

نمایشگاه عکس «لانتورى»  تا ١ شهریور در نگارخانه بهار خانه هنرمندان ایران دایر است.

 

منبع: هنرآنلاین

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها