نوشین جعفری عکاس گفت: عواید حاصل از فروش عکسهای نمایشگاه عکس فیلم «لانتوری» به قربانیان اسیدپاشی تعلق میگیرد.
به گزارش سینماسینما، نوشین جعفری این روزها در خانه هنرمندان نمایشگاه عکسهای فیلم سینمایی «لانتوری» را برپا کرده است. او درباره این نمایشگاه گفت: دراین نمایشگاه ۳۱ قطعه عکس از فیلم سینمایی «لانتوری» به نمایش درآمده است که از این میان ۴ عکس در ابعاد ۱۰۰ در ۱۵۰ سانتیمتر است، ۱۸ عکس ۵۰ در ۷۰ سانتیمتر و ۹ عکس نیز در ابعاد ۶۰ در ۹۰ سانتیمتر به صورت رنگی به روی دیوار رفتهاند.
وی افزود: دلیل اینکه نمایشگاه عکس از فیلمها کمتر برگزار میشود شاید این باشد که عکاسان این ریسک را نمیکنند که نمایشگاهی از آثارشان برگزار کنند چرا که همواره یک ترسی وجود دارد که خود من هم آن را تجربه کردم و این سوال که چرا یک عده باید بخواهند عکس یک بازیگر را درحالت عادی بخرند. راجع به نمایشگاه عکس فیلم «ایستاده در غبار» این موضوع بسیار ویژه بود به این دلیل که عکسها دارای حال و هوا و فضای متفاوتی بودند که برگرفته از خود فیلم بود و به لحاظ هنری هم عکسها خاص و ویژه بودند.
این عکاس جوان ادامه داد: ما به دلیل اینکه موضوع فیلم «لانتوری» اسید پاشی است، خواستیم یک قدم خیر برای قربانیان اسیدپاشی برداریم و این ریسک را کرده و نمایشگاه را برگزار کردیم. به همین دلیل بیش از اینکه بعد هنری آثار مهم باشد، این قدم خیر و حرکت برایمان مهم بود. چرا که این قدم را برای افرادی برمیداریم که بدون هیچ گناهی این رنج عظیم را تحمل میکنند، ضمن این که تمام عواید نمایشگاه به طور کامل صرف قربانیان اسیدپاشی میشود.
جعفری با بیان اینکه به همراهی موسسه خیریه برکت این کار انجام میشود گفت: با موسسه خیریه برکت صحبت کردیم و از آنجایی که این موسسه سالهاست در حوزه نمایشنامهخوانی به نفع زنان بیسرپرست نیز فعالیت دارد، تصمیم بر این گرفته شد که بعد از فروش آثار مبلغ جمعآوری شده به صورت مستقیم به حساب این موسسه واریز و من به همراه رضا درمیشیان و خانم پدیده جمالها مدیر این موسسه، قربانیان اسیدپاشی و کسانی که گرفتار چنین مشکلی هستند را شناسایی و این هزینه را بینشان تقسیم کنیم.
وی درباره اثرگذاری این موضوع روی آثارش عنوان کرد: رضا درمیشیان قبل از شروع ساخت فیلم درباره سوژه با من صحبت کرد و اطلاعاتی به من داد که بعد از خواندن فیلمنامه بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم. رضا درمیشیان انسان دغدغهمند و بسیار شریفى است و وقتى راجع به سوژه و فیلمنامه با ما صحبت کرد احساس همه عوامل فیلم درگیر این اتفاق دردناک شده بود. فکر مىکنم این موضوع هم، بر روى بهتر شدن عکسها تأثیر گذاشته باشد.
گفتنی است، نوشین جعفرى پیش از این براى این مجموعه عکسها برنده جایزه بهترین مجموعه عکس از دومین جشن عکاسان سینماى ایران شده بود.
نمایشگاه عکس «لانتورى» تا ۱ شهریور در نگارخانه بهار خانه هنرمندان ایران دایر است.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در آستانه شش سالگی سوینا؛ نسخه ویژه نابینایان «نرگس» با صدای باران کوثری منتشر میشود
- با صدای رخشان بنیاعتماد، لیلی گلستان، جهانگیر و باران کوثری؛ نسخه صوتی داستان «تیستو سبزانگشتی» منتشر میشود
- «رگهای آبی»؛ با فروغ، رزومهای برای باران
- نوید محمدزاده با کارگردانی خودش روی صحنه میرود
- سه پوستر فیلم «شهر خاموش» را حذف کردند/ تلاش برخی فیلمسازان برای حذف سینمای ایران از جشنوارههای جهانی
- سوینا (سینمای نابینایان) منتشر میکند؛ ۲ داستان کوتاه با صدای باران کوثری
- اکران فیلمی با بازی باران کوثری
- واکنش روحالله سهرابی به ادعای جهانگیر کوثری؛ کی و کجا برای اکران فیلمتان مراجعه کردهاید؟
- جهانگیر کوثری: باران کوثری هم ممنوع از تصویر است هم ممنوع از خروج هم ممنوع از پوستر
- فیلمی به تهیهکنندگی نوید محمدزاده در جشنواره لوکارنو
- چشیدن طعم نابرابری/ نگاهی به فیلم «عامهپسند»
- ترانه تنهایی/ نگاهی به فیلم «عامه پسند»
- صدداستان؛ برنامه تازه سوینا/ انتشار سه داستان کوتاه با صدای باران کوثری
- آکتور ایرانی در شبکه آرته فرانسه
- «عامه پسند» اکران آنلاین میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان ۴۷۱۱ و فیلم «مادر» زنده یاد علی حاتمی
آخرین ها
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- مستند «ارس، رود خروشان»؛ ما فاتحان شهرهای رفته بر بادیم
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان
- پیوند نوستالژی و نقد اجتماعی در «سینما شهر قصه»
- سیویکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه؛ نامزدی ۲ سینماگر ایرانی/ «بیگانه» نامزد ۶ جایزه شد
- فوت بازیگر شناختهشده نقشهای منفی در سینمای آمریکا
- «سوت پایان»؛ فیلمی با بار زنانگی و عاطفی قوی
- کامران فانی درگذشت
- داستان عدالتخواهی ساکنان جنگل شروود
- مسعود کیمیایی: حالم خوب است/۲۰ روز دیگر کار جدیدم را شروع می کنم
- در جستوجوی شکوه گذشته؛ ویم وندرس رئیس هیات داوران جشنواره برلین شد
- این بار نامی از فیلم پناهی نیست؛ منتقدان هالیوود ریپورتر ده فیلم برتر ۲۰۲۵ را انتخاب کردند
- تأملی درباره سینمایِ جُستوجوگرِ معاصر/ «یکپارچگی»: آینهای به سوی هزارتوی وجود
- «بالرین»؛ تجلی قدرت و شرارت در کالبدی زنانه
- بررسی توقیف و انتظار ۶ ساله اکران «قاتل و وحشی»
- بانیپال شومون و رویا جاویدنیا به «خاکستر خیال» پیوستند
- هیات داوران مسابقه ملی «سینماحقیقت» ۱۹ معرفی شدند
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
- به خاطر یک نقد طنزآمیز؛ شورایعالی تهیهکنندگان از محسن امیریوسفی شکایت کرد
- در حسرت آن سینمای شریف
- نگاهی به فیلم سینمایی «شاهنقش»؛ وقتی میز و قدرت، آلودگی میآورد…





