تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۴/۱۴ - ۱۷:۴۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 177841

موسم حج فرصت مناسبی برای ارزیابی و قیاسی بین بسته‌های اپراتورهای منطقه برای حجاج و به شکل کلی‌ دریافت نمایی از میزان محاسبه نرخ اپراتورهای دیگر کشورهاست.

به گزارش سینماسینما، به همین جهت بررسی قیمت بسته اپراتورهایی از کشورهای ترکیه، امارات، پاکستان، مصر، کویت، آذربایجان، عراق، قطر و در نهایت اپراتور همراه اول ایران جالب توجه است.
در نگاه نخست به ستون قیمت‌های ارائه شده از سوی اپراتورها در موسم حج، گران‌ترین نرخ ارایئه شده مربوط به اپراتور ودافون برای حجاج کشور قطر است که یک بسته با تنها ۴ گیگابایت را با مهلت ۳۰ روز استفاده به مبلغ ۲ میلیون ۸۴۸هزار تومان (به عبارتی ۷۱۲هزارتومان برای هر گیگابایت) در اختیار مشترکان حاجی خود گذاشته است.
در ستون قیمت‌ها ارزان‌ترین قیمت نیز متعلق به اپراتور Avea از کشور ترکیه است که شامل تنها یک گیگابایت اینترنت آن هم با مهلت ۷ روز استفاده به مبلغ ۸۵ هزار تومان است.
اما یافتن بهترین نرخ ارائه شده از سوی اپراتورها، صرفا با رقم تمام شده ملاک کامل و درستی نیست. بلکه برای یافتن مقرون‌به‌صرفه‌ترین پیشنهاد ارائه شده از سوی اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمت در موسم حج، می‌بایست به شکل ترکیبی و توامان چند آیتم یعنی تعداد بسته‌های ارائه‌شده، حجم بسته‌ها و مهلت استفاده از آن‌ها را در نظر گرفت.
با در نظر گرفتن تمام شاخص‌های فوق، اپراتور همراه اول ایران با ارائه پنج بسته ویژه حج، بالاترین حجم ارائه شده یعنی ۳۰ گیگابایت (در قیاس با تمامی اپراتورها) و ۳۰ روز مهلت برای استفاده از این حجم، مبلغ ۲ میلیون و ۹۴۰هزارتومان (به عبارتی ۹۸هزارتومان برای هر گیگابایت) برای یک مشترک تمام می‌شود که در قیاس با سایر رقبا، مقرون‌به‌صرفه‌ترین نرخ در میان اپراتورهای آسیایی محسوب می‌شود.
این در حالیست که بالاترین حجم اینترنت ارایه شده از سوی اپراتورهای آسیایی در موسم حج، تنها ۸ گیگابایت است.

بر اساس این گزارش بسته ویژه‌ای که از ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ از سوی همراه اول با قابلیت یکبار فعالسازی در دسترس حجاج قرار گرفت، ۱.۵ گیگابایت دیتا به قیمت ۱۸۰ هزار تومان با مدت اعتبار ۶۰ روز از زمان فعالسازی بود.
همراه اول همچنین ۴ بسته دیگر با مشخصات «۵۰۰ مگابایت دیتا» به مبلغ ۱۴۰ هزار تومان، «۳ گیگابایت دیتا + ۱۰ دقیقه مکالمه هدیه» به مبلغ ۴۴۰هزار تومان، «۱۰ گیگابایت دیتا + ۱۵ دقیقه مکالمه هدیه» به مبلغ یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و «۳۰ گیگابایت دیتا + ۳۰ دقیقه مکالمه هدیه» به مبلغ ۲میلیون و ۹۴۰هزار تومان نیز طراحی کرده بود که مشترکان همراه اول می‌توانند با استفاده از هدیه مکالمه با شماره‌های ایران یا عربستان تماس بگیرند و همچنین به تماس‌های از مقصد ایران و کشور عربستان پاسخ دهند.
همچنین با استفاده از بسته‌های اینترنت رومینگ بین‌الملل، همه امکانات ارتباطی از جمله مکالمه و تماس تصویری با پیام‌رسان‌ها، دسترسی امن به پرتال‌های بانکی، درگاه‌های دولتی و اپلیکیشن‌های ایرانی برای حجاج مهیا است.
اپراتور اول همچنین تأکید کرده که روشن کردن گوشی و دریافت پیامک در سرویس رومینگ بین‌الملل هزینه ندارد.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها