تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۱۰/۰۷ - ۱۶:۵۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 183125

سینماسینما- ماه آذر در حالی به پایان رسید که تنها یک فیلم به اکران سینماهای سراسر کشور اضافه شد و البته وضعیت فروش این تک فیلم نیز خوب نبود.
۲۹ آذرماه فیلم «جزیره فضایی» (تورنادو ۲) به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیدجواد هاشمی در ژانر کودک اکران خود را آغاز کرده است و طبق آمار سامانه سمفا تا لحظه تنظیم این خبر ۱۷۳ میلیون تومان در ۱۵۶ سالن و ۶۷۶ سانس فروخته است؛ رقمی که برای تنها فیلمی که اکران یک ماه را تازه کرده، بسیار کم است.
این روزها صاحبان فیلم‌ها تمایلی به اکران آثار خود نشان نمی‌دهند و حتی کمدی «بخارست» ساخته مسعود اطیابی نیز به تنهایی نتوانسته است گیشه سینما را در پاییز نجات دهد.
ماه اول زمستان نیز در حالی هفته اول خود را پشت سر گذاشت که خبری از جلسه شورای صنفی نمایش نبود و اعلام هم نشد این جلسه برگزار نشده یا برگزار شده ولی مصوبه‌ای نداشته است.
با نزدیک‌تر شدن به زمان برپایی جشنواره فیلم فجر در بهمن ماه، راضی کردن صاحبان فیلم‌ها برای اکران آثارشان سخت‌تر می‌شود زیرا غالبا علاقه‌ای به اکران در آستانه و همزمان با این رویداد سینمایی ندارند.
به هر ترتیب وضعیت گیشه سینمای ایران بی‌رمق‌ترین روزهای خود را در دهه‌های اخیر پشت سر می‌گذارد و حتی شرایط از دوران کرونا هم بحرانی‌ترست ولی حتی در سخنان مسئولان هم خبری از پرداختن به این معضل نیست و مشخص نیست چه استراتژی‌ای برای مدیریت اکران و فروش سینما در دست اجراست.
یکی از نکاتی که همواره از سوی منتقدان و کارشناسان سینمایی بدان اشاره شده این است که اگر فیلم‌ها در زمان مناسب با سوژه خود اکران نشوند دیگر نمی‌توانند تاثیرگذاری کافی داشته باشند و به اصطلاح بیات می‌شوند. حال با صف فیلم‌هایی که اکران نشده‌اند و سرعت افزوده شدن آثار جدید به اکران، به نظر می‌رسد با تعداد زیادی فیلم بیات شده روبرو خواهیم بود.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها