تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۸/۲۶ - ۱۷:۲۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 32416

در حالی که این روزها اخبار بسیاری درباره سریال “شهرزاد” منتشر می‌شود، گروه سازنده همچنان مشغول کار هستند.

به گزارش سینماسینما، “شهرزاد” مجموعه‌ای نمایشی است که در سال ۹۳-۹۴  در ۲۸ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای به کارگردانی حسن فتحی و تهیه‌کنندگی محمد امامی تولید شد و توانست طی این ۲۸ هفته مخاطبان بسیاری را همراه خود کند. به نحوی که تبدیل به یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های تاریخ شبکه نمایش خانگی شد.

در ابتدا قرار بود اسم این سریال “روزی روزگاری عاشقی” باشد، اما بعد به “شهرزاد” تغییر یافت.

داستان سریال “شهرزاد” در دههٔ ۱۳۳۰ خورشیدی می‌گذرد و روایتی عاشقانه بر بستر تاریخ دارد. نغمه ثمینی و حسن فتحی نویسندگان این مجموعه پیش از این نیز قدرت نگارش خود را در سریال سازی به رخ کشیده بودند و این بار با نگارش “شهرزاد” و تولید آن در شبکه نمایش خانگی که به نسبت تلویزیون خط قرمزهای کمتری را شامل می‌شود و دست سازندگان برای کار بازتر است، اثبات کردند که یکه‌تاز این میدان هستند.

حضور  ترانه علیدوستی (شهرزاد)، شهاب حسینی (قباد) و مصطفی زمانی (فرهاد)، مثلثی عشقی را ساخت که جایش در طی این سال‌ها در سریال سازی ما به شدت خالی بود و مخاطب ایرانی که همواره با روایت‌های عاشقانه زندگی‌اش عجین است به  آن ابراز علاقه کرد.اما در این میان از حضور  علی نصیریان(بزرگ آقا) نباید غافل ماند که باعث شد این مثلث عاشقانه رنگ و بویی دیگر به خود بگیرد.

“شهرزاد” علاوه بر این روایت عاشقانه، نگاهی به بستر تاریخی ایران نیز دارد و برهه‌ای از تاریخ این سرزمین نیز در این سریال به نمایش درامده است، امری که حسن فتحی در آن خبره است و همواره در بستر عاشقانه سریال‌هایش نگاهی تاریخی به کشور نیز دارد.

“شهرزاد” سریال موفقی شد و با تبلیغات و همچنین استفاده به جا از ابزار تبلیغ توانست به راحتی در میان مخاطبان جای خود را باز کند. پخش منظم و هفتگی سریال، استفاده از ابزار تبلیغاتی مناسب، برگزاری جشن‌هایی با حضور عوامل و بازیگران و همچنین اکران‌های عمومی این سریال باعث شد تا “شهرزاد”، نمونه موفق یک اثر در شبکه نمایش خانگی باشد که مخاطب را با این شبکه آشتی داد.

مصطفی زمانی ترانه علیدوستی مهدی سلطانی پشت صحنه شهرزاد

پس از پخش فصل اول، سازندگان این مجموعه با ظرافت وحساسیت بیشتری به سراغ ساخت فصل دوم آن رفتند و در حالی که چند روزی بیشتر از آغاز ساخت فصل دوم نگذشته بود خبرهایی مبنی بر بازداشت تهیه‌کننده کار و همچنین دست داشتن او در اختلاس صندوق فرهنگیان باعث شد تا حواشی و شایعات قدرت بگیرند.

اما این شایعات باعث نشد تا تیم سازنده دست از تولید بکشد، هر چند نگاه برخی از مخاطبان به این سریال تغییر یافته است اما امروز  گروه با سختگیری بیشتر  مشغول کار هستند.

مخاطبان و علاقمندان پروپاقرص این سریال نیز منتظر هستند تا طبق آنچه سازندگان این سریال اعلام کرده‌اند از نوروز ۹۶ شاهد فصل دوم “شهرزاد” باشند که این بار با حضور بازیگران به‌نامی چون رضا کیانیان، امیر جعفری، رویا نونهالی و آتنه فقیه نصیری  در کنار بازیگران اصلی فصل اول ساخته می‌شود.

منبع: هنرآنلاین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها