درآمد ۳ ماهه آیمکس با موفقیت فیلمهای «اف یک» و «گناهکاران» که با دوربینهای این شرکت فیلمبرداری شدهاند، افزایش پیدا کرد.
به گزارش سینماسینما، درآمد آیمکس در سه ماه اخیر با افزایش ۳ درصدی به ۹۱.۷ میلیون دلار رسید که نسبت به ۸۹ میلیون دلار درآمد این شرکت در مدت مشابه در سال ۲۰۲۴، افزایش یافته است. سود خالص این شرکت هم بیش از ۲ برابر شده و به ۱۲ میلیون دلار رسیده که در مقایسه با ۵.۱ میلیون دلار در ۳ ماهه مشابه سال گذشته چشمگیر است. سود هر سهم این کمپانی هم به ۲۶ سنت رسید که نشان دهنده افزایش ۳۹ درصدی نسبت به ۱۸ سنتی است که آیمکس در سه ماه مشابه سال گذشته ثبت کرده بود.
وال استریت پیشبینی کرده بود آیمکس درآمد ۹۲.۵ میلیون دلاری و سود ۱۳ سنتی به ازای هر سهم را تجربه خواهد کرد.
مانند بسیاری از شرکتهای بزرگ سینمایی، آیمکس هم پس از همهگیری کرونا با عوارض کاهش استقبال از سینما مواجه شد، اما بهبودی سریعتر از دیگر شرکتهای صنعت را تجربه کرد زیرا امکان تجربهای ممتاز با پردههای عریضتر از دیگران را ارائه میکند که موجب شده فیلمسازانی مانند رایان کوگلر کارگردان «گناهکاران»، آن را به عنوان راهی برای دیدن بهتر آثارشان انتخاب کنند. حتی «ماموریت غیرممکن – شمارش نهایی» که در فروش چندان عملکرد موفقی نداشت، در آیمکس بیش از حد فروش کرد. همه اینها موجب شد تا در دوره ۳ ماهه منتهی به ژوئن، آیمکس بالاترین فروش ۳ ماهه خود را در گیشه آمریکای شمالی (۱۴۳ میلیون دلار) و ۲۸۱ میلیون دلار در گیشه جهانی به دست آورد. بسیاری از فیلمهای بزرگ اکران شده، این شرکت را در مطالب بازاریابی خود گنجانده و خود را «فیلمبرداری شده در آیمکس» معرفی میکردند.
در حالی که در نیمه اول امسال، آیمکس ۵۷ مکان جدید در سراسر جهان افتتاح کرده، ریچارد گلفوند مدیرعامل آیمکس، از فیلمهای بزرگ استودیویی در دست اکران مانند «ترون: آرس» و «مورتال کامبت ۲» که با دوربینهای این شرکت فیلمبرداری شدهاند، و همچنین «آواتار: آتش و خاکستر» به عنوان نشانهای از ادامه موفقیت این کمپانی در گیشه یاد کرد.
منبع: خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





