تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۲/۲۴ - ۲۳:۴۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 186798

«تالار معلمان» ساخته ایلکر چاتاک برنده لولای طلایی بهترین فیلم آلمان شد.

به گزارش سینماسینما، «تالار معلمان» به کارگردانی ایلکر چاتاک برنده غافلگیرکننده جوایز لولای آلمان شد و عنوان بهترین فیلم سال را از آن خود کرد. این در حالی است که «تالار معلمان» توانست بالاتر از فیلم «در جبهه غرب خبری نیست» ساخته ادوارد برگر قرار بگیرد که برنده لولای نقره ای شد. لولای برنزی هم به فیلم «عنکبوت مقدس» ساخته علی عباسی رسید.

در چهارمین فیلم چاتاک، «بِنِش» در نقش معلمی بازی می‌کند که تلاش دارد تا اوضاع را در یک دبیرستان کنترل کند. چاتاک برای این فیلم جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه را هم برد. جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن هم به بنش رسید و بهترین تدوین را هم همین فیلم از آن خود کرد.

گرچه فیلم «در جبهه غرب خبری نیست» آرای کافی را از ۲۲۰۰ عضو آکادمی فیلم آلمان کسب نکرد تا عنوان بهترین فیلم را از آن خود کند، اما این درام جنگ جهانی اول که تولید نتفلیکس است و ۱۲ نامزدی لولا دریافت کرده بود، دوستداران خود را ناامید نکرد.

این فیلم در نهایت موفق شد تا ۹ جایزه لولا – همان تعداد که سال گذشته به فیلم «توماس عزیز» به کارگردانی آندریاس کلاینرت اهدا شد – دریافت کند که بیشتر در بخش‌های فنی از جمله بهترین فیلمبرداری، بهترین موسیقی متن و بهترین طراحی تولید بود و جایزه بخش‌های جلوه‌های بصری، طراحی صدا و گریم را هم برد.

علاوه بر این، لولای نقره‌ای بهترین بازیگر مرد به فلیکس کامر، بازیگر اصلی این فیلم که اولین بازی خود را در یک فیلم سینمایی انجام داد و به آلبرشت شوچ بازیگر مکمل اهدا شد.

در همین حال لولای بهترین مستند به فیلم «الفریده یلی‌نک – زبان آزاد شده» ساخته کلودیا مولر رسید و فیلم جاده‌ای «ماموریت اولجا فانک» به کارگردانی باربارا کروننبرگ در بخش بهترین فیلم کودک موفق به کسب جایزه شد. دومین فیلم اسون اونتروالد از مجموعه «مدرسه حیوانات جادویی» یک لولا را برای کسب عنوان موفق‌ترین فیلم آلمانی اکران شده در سال ۲۰۲۲ از نظر تجاری دریافت کرد.

همین لولا سال پیش به اولین فیلم از مجموعه «مدرسه حیوانات جادویی» به کارگردانی گرگور شنیتسلر به عنوان موفق‌ترین فیلم آلمانی سال ۲۰۲۱ با مجموع ۱.۷ میلیون بلیت فروخته شده اهدا شد.

در این مراسم جشن لولای افتخاری برای خدمات به سینمای آلمان به کارگردان باسابقه فولکر شلوندورف اهدا شد.

در این مراسم راث وزیر فرهنگ آلمان به بحث درباره شرایط کار در روند تولید فیلم‌ها پرداخت که با اتهامات اخیر به بازیگر-کارگردان تیل شوایگر در آلمان بالا گرفته و گفت: ما باید درباره تغییرات ساختاری صحبت کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که فضای کاری در مجموعه تولید فیلم بدون سوء‌استفاده اقتدارگرایانه از قدرت، بدون آزار جنسی یا حتی خشونت وجود داشته باشد و باید برای کسانی که تحت تأثیر قرار می‌گیرند این امکان وجود داشته باشد که در مورد این اعمال نادرست صحبت کنند، بدون اینکه طرد شوند.

منبع: مهر به نقل از اسکرین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها