تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۷/۲۱ - ۱۴:۴۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 69187

افشاگری گسترده درباره اعمال غیراخلاقی تهیه‌کننده معروف هالیوود هر روز ابعاد پیچیده‌تری پیدا می‌کند.
به گزارش سینماسینما، آنجلینا جولی و گوئینت پالترو تازه‌ترین بازیگرانی هستند که مدعی شده‌اند هاروی واینستین تهیه‌کننده و یکی از مؤسسان شرکت واینستین، به لحاظ جنسی برای آن‌ها مزاحمت ایجاد کرده است.

نیویورک تایمز که پنجم اکتبر با انتشار گزارشی به جزئیات چند دهه اتهامات به واینستین در مورد آزار جنسی زنان پرداخت، با هر دو بازیگر همین‌طور رزانا آرکت، جودیت گودرش، تومی-آن رابرتز، کاترین کندال و داون دانینگ گفت‌وگوهایی انجام داد که در شماره روز سه‌شنبه این روزنامه منتشر شد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، پالترو در این گفت‌وگو مسائلی را مطرح کرده است که اکنون به طور هولناکی همه از آن باخبر شده‌اند و مشابه روایت‌های خیلی از متهم‌کنندگان واینستین در نیویورک تایمز و نیویورکر است. در این مورد، پالترو ۲۲ ساله به سوئیت هتل واینستین – جایی که او به بازیگران زن پیشنهاد ماساژ یا چیزی بیشتر می‌داد – دعوت ‌شد. پالترو آن زمان تنها نقش اصلی اقتباس سینمایی از رمان “اما” را بازی کرده بود. (آن فیلم به کارگردانی داگلاس مگراث در ۱۹۹۶ اکران شده شد.) پالترو دعوت واینستین را ‌پذیرفت و به پنینسولا بورلی هیلز – که یکی از اقامتگاه‌های همیشگی واینستین بود – رفت.

هرچند این دیدار در ابتدا مثل یک ملاقات کاری معمولی به نظر می‌رسید، اما پالترو به نیویورک تایمز گفت که غول هالیوود در نهایت از او خواست که برای ماساژ به اتاق خواب بروند. “من یک بچه بودم. قرارداد امضا کرده بودم. خشکم زد.”

پالترو پیشنهاد واینستین را رد کرد و ماجرا را برای براد پیت که آن زمان دوستش بود، تعریف کرد. پیت بعداً واینستین روبرو شد. واینستین سپس پالترو را تهدید کرد، طوری که پالترو حس کرد فرصت بزرگی را از دست خواهد داد. “فکر کردم من را اخراج می‌کند.” نیویورک تایمز نوشت که پیت از طریق مدیر برنامه‌های خود حرف‌های پالترو را تأیید کرد.

همکاری پالترو و واینستین ادامه پیدا کرد و پالترو دو سال بعد از “اما” برای کار خود در فیلم “شکسپیر عاشق” به کارگردانی جان مدن برنده اسکار بهترین بازیگر زن شد، جوری که خیلی‌ها باور کردند او در هالیوود یک زندگی سیندرلایی دارد و بخش زیادی از موفقیت او به واینستین نسبت داده شد. هرچند روایت پالترو نشان می‌دهد که در پشت صحنه، ارتباط او با واینستین به هیچ عنوان رؤیایی نبود.

پالترو که موضوع را با دوستانش، خانواده و مدیر برنامه‌های خود نیز در میان گذاشته بود، به نیویورک تایمز گفت، بعد از این که پیت با واینستین رودررو شد، واینستین او را دید. “برای مدتی طولانی سر من داد زد. وحشیانه بود.”

پالترو همچنین در مورد واینستین به موردی اشاره کرد که در مورد اغلب سوء‌استفاده‌کنندگان صدق می‌کند. “او یک در میان سخاوتمند، حامی و مدافع و تنبیهی و زورگو بود.”

آنجلینا جولی که از طریق ایمیل با نیویورک تایمز گفت‌وگو کرده است، روایتی مشابه دارد. او گفت همزمان با اکران فیلم ” Playing by Heart” در اواخر دهه ۱۹۹۰ در اتاق یک هتل با واینستین دیدار کرد. “در جوانی تجربه بدی با هاروی واینستین داشتم و در نتیجه تصمیم گرفتم هیچ‌وقت دوباره با او کار نکنم و به دیگران هم درباره این موضوع هشدار دادم. این رفتار با زنان در هر حوزه‌ای و در هر کشوری، غیر قابل قبول است.”

پالترو و جولی تنها دو نفر از هفت نفری هستند که روایت آن‌ها درباره واینستین در نیویورک تایمز منتشر شده است. روز گذشته، گزارشی تکان‌دهنده از رونان فارو در نیویورکر منتشر شد که در آن اتهامات سنگین‌تری به تهیه‌کننده هالیوود وارد شده است. در این گزارش آمده است که واینستین به چند زن از جمله آسیا آرجنتو بازیگر تجاوز کرده است.

نیویورک تایمز گزارش داد بعد از آن که پنجشنبه پیش اولین گزارش درباره این موضوع منتشر شد، تعداد دیگری از بازیگران زن روایت‌های خود از اعمال غیراخلاقی واینستین را به طور ضبط‌شده با روزنامه در میان گذاشتند.

در همین حال، کیت بلانشت بازیگر برنده اسکار در بیانیه‌ای گفت: هر مرد صاحب قدرت یا صاحب اختیار که تصور می‌کند این امتیاز را دارد تا هر زنی را که با او روبرو می‌شود یا با او همکاری می‌کند، تهدید کند، بترساند یا به لحاظ جنسی مورد آزار قرار دهد، باید پاسخگو باشد. هرگز برای یک زن کار آسانی نیست که در چنین موقعیت‌هایی افشاگری کند و من با تمام وجود از کسانی که این کار را کردند، حمایت می‌کند.

بلانشت با شرکت واینستین در فیلم‌هایی چون “کارول” و “هوانورد” که برای او اسکار بهترین بازیگر زن مکمل را به همراه داشت، کار کرد. او در اوایل دوران کاری خود نیز در فیلم‌های شرکت میرامکس نظیر “آقای ریپلی بااستعداد” و “اخبار کشتی‌رانی” بازی کرد.

هدر گراهام و مینی درایور نیز روز گذشته در گفت‌وگو با ورایتی از زنانی که درباره واینستین افشاگری کردند، حمایت کردند. در مقابل لیندزی لوهان سه‌شنبه غروب در اینستاگرام از واینستین دفاع کرد و نوشت: الان حس خیلی بدی درباره هاروی واینستین دارم. فکر نمی‌کنم آنچه جریان دارد، درست باشد.

لئوناردو دی‌کاپریو دیگر بازیگر برنده اسکار نیز که در چند فیلم با واینستین همکاری کرده است، روز سه‌شنبه در توئیتر نوشت: هیچ عذری برای مزاحمت جنسی یا تجاوز جنسی نیست. این که کی هستی و چه حرفه‌ای داری، مهم نیست. من توان و شجاعت زنانی را که پا پیش گذاشتند و کاری کردند که صدایشان شنیده شود، تحسین می‌کنم.

دی‌کاپریو در فیلم‌های “هوانورد”، “جانگو آزاد شده” و “دار و دسته نیویورکی” به تهیه‌کنندگی واینستین بازی کرد.

بن افلک هم که در پروژه‌های مختلف میرامکس مانند “شکسپیر عاشق” و “ویل هانتینگ خوب” بازی کرد، در توئیتر نوشت گزارش‌های منتشر شده، حال او را “بد” کرده است. او ادامه داد: من غمگین و خشمگینم که مردی که با او کار کردم چند دهه از قدرت خود برای تهدید، مزاحمت جنسی و فریب دادن خیلی از زنان استفاده کرد.

باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا و همسرش میشل نیز در بیانیه‌ای مشترک که روز سه‌شنبه منتشر شد، گفتند از گزارش‌ها درباره واینستین “منزجر” شده‌اند. در بخشی از بیانیه‌ها آن‌ها آماده است: هر مردی که زنان را این گونه خوار و خفیف می‌کند، بی‌توجه به ثروت یا جایگاه، باید محکوم شود و پاسخگو باشد.

هیلاری کلینتون سیاستمدار و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا نیز در بیانیه‌ای که از طریق سخنگوی او منتشر شد، گفت از افشاگری‌ها درباره هاروی واینستین “شوکه و وحشت‌زده” شده است. واینستین از حامیان مالی حزب دموکرات آمریکا بود.

در روزهای گذشته خیلی از دیگر ستاره‌های هالیوود مانند مریل استریپ، جرج کلونی، جنیفر لارنس، جولین مور، جودی دنچ،

ست روگن، جاد آپاتو، مارک روفالو به رسوایی تهیه‌کننده واکنش نشان دادند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هم رفتارهای واینستین را محکوم کرد و به خبرنگاران گفت: من مدت‌هاست هاروی واینستین را می‌شناسم. اصلاً غافلگیر نشدم.

واینستین بعد از انتشار گزارش تکان‌دهنده نیویورک تایمز، روز یکشنبه از شرکت واینستین که خود از موسسانش است، اخراج شد.

منبع: هنرآنلاین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها