تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۶/۱۸ - ۱۶:۴۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 1459

وبسایت نشریه سینمایی ورایتی به اشتباه خبر درگذشت تری گیلیام کارگردان نامزد اسکار را منتشر کرد.

به گزارش سینماسینما، ورایتی روز سه‌شنبه خبری با تیتر «تری گیلیام از گروه مانتی پایتن و کارگردان «برزیل» در XXX درگذشت» منتشر کرد.

در لید خبر آمده بود: «تری گیلیام، کارگردان، تنها عضو آمریکایی گروه کمدی مانتی پایتن که برای فیلمنامه فیلم «برزیل»‌ نامزد اسکار بهترین فیلمنامه شد، درگذشت.»

اینکه مطبوعات و خبرگزاری‌ها خبر درگذشت افراد معروف را از قبل تهیه کنند، کار نامعمولی نیست و با توجه اینکه روز گذشته شایعه درگذشت گیلیام ابتدا در بعضی از شبکه‌های اجتماعی مطرح شده بود، ظاهراً کارکنان ورایتی خود را برای انتشار خبر رسمی درگذشت او آماده کرده بودند، اما به اشتباه خبر را منتشر کردند.

ورایتی

ورایتی

ورایتی دقایقی بعد با حذف خبر منتشر شده به خاطر اشتباه خود عذرخواهی کرد و نوشت: «ورایتی به اشتباه مطلبی منتشر کرد که در آن آمده بود تری گیلیام کارگردان از دنیا رفته است. ما برای این اشتباه عمیقاً عذرخواهی می‌کنیم.»

گیلیام ۷۴ ساله کارگردان فیلم‌هایی چون «۱۲ میمون» با بازی براد پیت و بروس ویلیس، «ترس و نفرت در لاس وگاس» با بازی جانی دپ و «خیالخانه دکتر پارناسوس» با بازی هیث لجر است. او فیلم «برزیل» را با بازی رابرت دونیرو براساس فیلمنامه‌ای از تام استوپارد نمایشنامه‌نویس مشهور بریتانیایی کارگردانی کرد. گیلیام همچنین ستاره سری فیلم‌های «مانتی پایتن» است.

برای اولین‌بار نیست که خبر درگذشت یک چهره سینمایی معروف به اشتباه منتشر می‌شود. سال گذشته نیز وبسایت مجله آمریکایی پیپل خبر درگذشت کرک داگلاس بازیگر صاحبنام آمریکایی را که از قبل تنظیم شده بود، منتشر کرد.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها