تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۴/۲۹ - ۱۶:۲۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 159045

فیلم جدید «پنه‌لوپه کروز»، ستاره مشهور اسپانیایی، آغازگر هفتادوهشتمین جشنواره فیلم ونیز خواهد بود.

به گزارش سینماسینما به نقل از ورایتی، دوره آتی از جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شهریور امسال با فیلم مادران موازی (Parallel Mothers) ساخته پدرو آلمادوار با بازی پنه‌لوپه کروز در جزیره لیدو افتتاح می‌شود.

از دو سال پیش که آلمادوار فیلم درد و شکوه (۲۰۱۹) را ساخت مادران موازی جدیدترین همکاری کروز با این کارگردان مولف اسپانیایی است. از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به آیتانا سانچز-خیخون و میلنا اسمیت اشاره کرد.

آلمادوار در مادران موازی مسیر سینمای خود در ترسیم مفهوم زنانگی را ادامه داده و در یک سنت شکنی آشکار در مقایسه با آثار قبلیش چون همه چیز درباره مادرم و درد و شکوه درباره مادر و نقش مادری، بر سه مادر تمرکز می‌کند که مادران نمونه نیستند. آگوستین آلمادوار و استر گارسیا تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده دارند و سونی پیکچرز کلاسیک حق پخش آن در آمریکای شمالی، استرالیا و نیوزیلند را خریداری کرده است. مادران موازی در ایتالیا هم توسط استودیو برادران وارنر توزیع و پخش خواهد شد.

آلمادوار با انتشار بیانیه‌ای درباره افتتاح جشنواره ونیز با فیلم جدیدش گفت: من به عنوان یک فیلمساز در سال ۱۹۸۳ در ونیز متولد شدم و حالا ۳۸ سال بعد از من خواسته شده که افتتاح کننده این فستیوال باشم. لذت و افتخاری که احساس می‌کنم غیرقابل وصف است. از جشنواره ونیز سپاسگزارم و امیدوارم شایستگی این افتخار را داشته باشم.

آلبرتو باربرا دبیر جشنواره ونیز در این باره گفت: از بازگشت برنده شیر طلایی جشنواره ۲۰۱۹ برای یک عمر دستاورد هنری به جشنواره ونیز با آغوش باز استقبال می‌کنیم آن هم سال‌ها پس از ساخت فیلم زنان در آستانه فروپاشی عصبی که برای این کارگردان موفقیتی قاطع در عرصه سینمای بین‌الملل رقم زد.

هفتادوهشتمین جشنواره فیلم ونیز از ۱ تا ۱۱سپتامبر (۱۰ تا ۲۰ شهریور ۱۴۰۰) به صورت حضوری در جزیره لیدو برگزار می‌شود. در دوره حاضر از این رویداد مهم سینمایی، فیلم حماسی تل ماسه به کارگردانی دنی ولنوو و بازی تیموتی شالامه و زندایا در بخش خارج از مسابقه اکران می‌شود و فیلم‌هایی چون قدرت سگ تولید مشترک بین‌المللی آمریکا، کانادا و نیوزلند به نویسندگی و کارگردانی جین کمپیون با حضور بندیکت کامبربچ و کرستن دانست، درام ایتالیایی دست خدا ساخته پائولو سورنتینو و فیلم تاریخی اسپنسر با بازی کریستین استوارت نیز به نمایش درخواهند آمد. بونگ جون هو، کارگردان معروف سینمای کره، ریاست هیات داوران این جشنواره برعهده خواهد داشت و جیمی لی کرتیس بازیگر آمریکایی و روبرتو بنینی بازیگر و کارگردان پرافتخار ایتالیایی، جایزه یک عمر دستاورد هنری فستیوال را دریافت خواهند کرد.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها