تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۹/۰۹ - ۰۵:۵۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 33500

مواناانیمیشن «موانا» محصول جدید کمپانی دیزنی از تعطیلات شکرگذاری امریکا بیشترین استفاده را کرد و با فروش بیش از ۸۱ میلیون دلاری دومین فیلم پرفروش این تعطیلات در همه دوران‌ها شد. 

به گزارش سینماسینما، «موانا» در تعطیلات سه روزه آخر هفته ۵۵٫۵ میلبون دلار و در پنج روز تعطیلی شکرگذاری ۸۱٫۱ میلیون دلار فروخت که بعد از فروش ۹۳٫۶ میلیون دلاری انیمیشن «یخ‌زده» بیشترین درآمد از این تعطیلات پنج روزه به شمار می‌آید.

به این ترتیب از میان ده فیلم پرفروش تعیلات سه‌روزه و پنج روزه شکرگذاری در امریکا، ۹ فیلم متعلق به کمپانی دیزنی است. «موانا» همچنین در نخستین آخر هفته نمایش در خارج از امریکای شمالی ۱۶٫۳ میلیون دلار کسب کرد که از این میزان، ۱۲٫۳ میلیون دلار از گیشه چین به دست آمد.

اما فیلم فانتزی »جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آنها» با فروش ۴۵٫۱ میلیون دلار در سه روز و ۶۵٫۷ میلیون دلار در پنج روز در رده دوم ایستاد که باعث شد مجموع درآمد این فیلم ی ده روز در امریکای شمالی به رقم ۱۵۶ میلیون دلار برسد. این فیلم که بر اساس داستانی از جی کی رولینگ ساخته شده و در دنیای جادویی هری پاتر می‌گذرد، از گیشه خارج از امریکای شمالی هم تا به حال ۱۳۲ میلیون دلار نصیب سازندگانش کرده است.

رتبه سوم جدول پرفروش‌های این هفته امریکای شمالی در اختیار فیلم «دکتر استرنج» محصول مشترک مارو و دیزنی قرار گرفت که در سه روز ۱۳٫۳ و در پنج روز ۱۸٫۸ میلیون دلار فروخت. مجموع فروش داخلی این فیلم حالا به ۲۰۵ میلیون دلار رسیده که باعث شده دهمین فیلم از جهان سینمایی مارول باشد که درآمدش در امریکا و کانادا از مرز ۲۰۰ میلیون دلار گذشته است.

اما فیلم «متفقین» به کارگردانی رابرت زمکیس و بازی برد پیت و ماریون کوتیار کمتر از حد انتشار فروخت و در سه روز ۱۳ میلیون دلار و در پنج روز ۱۸ میلیون دلار فروخت و در رده چهارم ایستاد. این در حالی‌ست که با توجه به بودجه ۸۵ میلیون دلاری تولید این درام تاریخی جنگی، پیش‌بینی می‌شد حداقل ۲۰ میلیون دلار از افتتاحیه خود به دست آورد. این دومین شکست پی در پی زمکیس بعد از «پیاده‌روی‌» است که سال پیش اکران شد.

فیلم علمی-تخیلی «ورود» به کارگردانی دنی ویلنوو هم در پنج روز تعطیلی شکرگذاری ۱۵٫۶ میلیون دلار به درآمد خود افزود و مجموع فروش خود در امریکای شمالی را به ۶۲ میلیون دلار رساند.

اما شکست‌های این هفته را از رده هشتم به بعد باید جست‌وجو کرد. جایی که کمدی «بابانوئل بد ۲» در سه روز ۶٫۱ میلیون دلار و در پنج روز ۹ میلیون دلار فروخت که برای دنباله کمدی موفق رقم ناچیزی‌ست.

از آن بدتر فیلم «قوانین اعمال نمی‌شوند» (Rules Don’t Apply) محصول فاکس و ساخته وارن بیتی کارگردان و بازیگر کهنه‌کار بود. این فیلم که در ۲۳۸۲ سالن به نمایش درآمد، در سه روز ۱٫۵ میلیون دلار و در پنج روز ۲٫۱ میلیون دلار فروخت و به این ترتیب با کسب فقط ۶۶۱ دلار در هر سالن به شکست‌خورده‌ترین فیلم اکران شده در سال ۲۰۱۶ تبدیل شد. این فیلم همچنین در فهرست بدترین افتتاحیه‌ها در بیش از ۲۰۰۰ سالن همه دوران‌ها رده ششم را کسب کرد.

منبع: آی سینما

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها