تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۱۲/۰۹ - ۱۳:۱۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 171310

سریال کره‌ای «بازی مرکب» و ویل اسمیت به‌عنوان بهترین بازیگر سال در جوایز انجمن بازیگران آمریکا درخشیدند.

به گزارش سینماسینما، سریال نت‌فلیکس یعنی «بازی مرکب» که به پدیده سال بدل شد، یکی از برندگان بزرگ جوایز انجمن بازیگران پرده (SAG) بود که یکشنبه شب برگزار شد و ویل اسمیت هم توانست نخستین جایزه‌اش را از این انجمن به عنوان بهترین بازیگر مرد سال دریافت کند.

سریال کره‌ای «بازی مرکب» یکی از برندگان تاریخی شب جوایز بود و توانست نخستین سریال خارجی زبانی باشد که جایزه پرده کوچک یعنی تلویزیون را می‌برد. این سریال جوایز بهترین بازیگران نقش اول مرد و زن را برای لی جونگ-جی و جونگ هو-یئون برنده شد.

ویل اسمیت اولین جایزه انجمن بازیگران خود را برای ایفای نقش ریچارد ویلیامز، پدر ونوس و سرنا ویلیامز ستاره‌های تنیس در فیلم «شاه ریچارد» برد. او ریچارد را مردی با رویاهای بزرگ خواند و گفت به اشتراک گذاشتن داستان این خانواده با دنیا برایش «لذتی عمیق» داشت.

درام مستقل «کودا» یکی از برندگان بزرگ جوایز انجمن بازیگران امسال بود و توانست جایزه بهترین گروه بازیگران در یک فیلم و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای تروی کوتسور ببرد. کوتسور اولین بازیگر مرد ناشنوایی بود که توانسته یک جایزه از این انجمن را به خود اختصاص دهد.

این سریال داستان خانواده‌ای ناشنوا را تصویر می‌کند و شرکت اپل آن را در فستیوال فیلم ساندنس پارسال به قیمت ۲۵ میلیون دلار خرید. «کودا» نامزد دریافت سه جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم سال شده است.

کوتسور در این بخش رقبایی مانند کودی اسمیت-مک‌فی، بن افلک، بردلی کوپر و جرد لتو داشت. او سخنرانی پیروزی خود را هم به زبان اشاره انجام داد و از سختی‌هایی که مانند بسیاری از بازیگران دیگر کشیده صحبت کرد و در نهایت گفت «حالا حس می‌کنم بالاخره من هم بخشی از خانواده هستم».

جسیکا چستین توانست نیکول کیدمن، لیدی گاگا و اولیویا کولمن را کنار بزند و برنده جایزه بهترین بازیگر زن نقش اول برای فیلم بیوگرافیکی «چشمان تَمی فِی» شد.

مایکل کیتون برنده جایزه بهترین بازیگر مرد در یک سریال یا فیلم تلویزیونی محدود شد و سریال محبوب «تد لاسو» محصول اپل جوایز بهترین مجموعه بازیگران کمدی و بهترین بازیگر مرد کمدی برای جیسون سودیکیس را از آن خود کرد. جایزه بهترین مجموعه بازیگران درام هم به فصل سوم «وراثت» شبکه اچ‌بی‌او رسید.

جایزه یک عمر دستاورد هنری انجمن بازیگران هم به هلن میرن بازیگر ۷۶ ساله بریتانیایی رسید.

منبع: خبرگزاری مهر به نقل از گاردین

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها