تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۱۲/۰۴ - ۲۰:۵۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 171100

آکادمی اسکار از حذف پخش تلویزیونی هشت شاخه از جوایز اسکار در مراسم اسکار ۲۰۲۲ برای افزایش جذابیت این رویداد سینمایی خبر داد.

به گزارش سینماسینما، در اقدامی که پیش از این موجب بروز تنش‌هایی در آکادمی شده بود اما احتمالا مورد استقبال عموم مردم قرار خواهد گرفت، مراسم اعطای جوایز هشت جایزه ۸ شاخه مستند کوتاه، تدوین، چهره‌پردازی، موسیقی متن، طراحی تولید ، انیمیشن کوتاه، فیلم کوتاه و صدا یک ساعت قبل از شروع پخش زنده در داخل سالن دالبی اجرا و ضبط می‌شود، رویکردی بحث برانگیز که آکادمی ابتدا در سال ۲۰۱۸ اتخاذ کرد و سپس آن را رها کرد.

این اقدام کمتر از یک سال پس از ثبت پائین‌ترین نرخ مخاطب پخش تلویزیونی اسکار در طول تاریخ این جوایز سنیمایی صورت می‌گیرد. شبکه تلویزیونی ABC حقوق انحصاری پخش مراسم اسکار تا سال ۲۰۲۸ را در اختیار دارد.

اکثر مردم فقط به شش شاخه پرمخاطب اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین بازیگر نقش مکمل زن اهمیت می‌دهند، اما آکادمی همیشه برای اعطای همه جوایز رقابتی اسکار خود روی آنتن تحت فشار است تا آرامش را در میان هیات مدیره حفظ کند که شامل نمایندگان ۱۷ شاخه آکادمی است، که اکثر آنها حداقل یک جایزه دارند و می‌خواهند که با آنها مانند بازیگران، کارگردانان و تهیه کنندگان رفتار شود.

آکادمی در آگوست ۲۰۱۸ اعلام کرد که چندین جایزه در نود و یکمین دوره اسکار را بدون پخش تلویزوینی زنده اعطا خواهد شد، اما واکنش شدید اهالی سینما باعث شد آکادمی از این موضع عقب نشینی کند.

مراسم اعطای جوایز نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز ۲۷ مارس ۲۰۲۲ (بامداد دوشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۱) برگزار می‌شود و فیلم «قدرت سگ» به کارگردانی «جین کمپیون» با نامزدی در ۱۲ شاخه و فیلم «تل ماسه» ساخته «دنیس ویلنوو» با نامزدی در ۱۰ شاخه پیشتاز این رویداد هستند.

منبع: ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها