تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۹/۱۸ - ۲۲:۴۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 192664

مجله مشهور «سایت اند ساوند» ۵۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۳ را انتخاب کرد و «قاتلان ماه کامل» ‌را به عنوان بهترین فیلم در راس این فهرست نشاند.

به گزارش سینماسینما، بیش از ۱۰۰ منتقد بین‌المللی مجله «سایت اند ساوند» ۵۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۳ را انتخاب کردند و فیلم جدید اسکورسیزی یعنی «قاتلان ماه کامل» ‌را به عنوان برترین فیلم سال برگزیدند.

اسکورسیزی گفت: وقتی به من گفتند در نظرسنجی منتقدان «سایت اند ساوند» در صدر قرار گرفته‌ام، متاثر شدم. این مجله برای من همواره بسیار مهم بوده است.

وی افزود: تا جایی که یادم می‌آید، شاهد این بوده‌ام که سینما به شکل‌های مختلف تمسخر شده و در چند سال اخیر از هر سو و با سرعتی ثابت از نظر فرهنگی بی‌ارزش شده است. هرکسی که سینما را دوست دارد باید از آن دفاع کند. منظور من این است که فیلم به نوعی وسیله ارسال پیام فرهنگی است؛ منظورم هنر سینماست.

این کارگردان در ادامه گفت: ۶۰ سال است که مشترک مجله «سایت اند ساوند» هستم و وقتی صفحات آن را نگاه می‌کنم، همیشه حالم خوب می‌شود. چرا؟ چون توسط افرادی خلق می‌شود که به سینما اهمیت می‌دهند. افرادی که هنر ما را دوست دارند. لطفاً آن را همینطور نگه دارید.

فهرست ۱۰ فیلم برتر سال عبارتند از:

۱. «قاتلان ماه کامل» مارتین اسکورسیزی

۲. «منطقه مورد علاقه» جاناتان گلیزر

۳. «زندگی‌های گذشته» سلین سانگ

۴. «بیچارگان» یورگوس لانتیموس

۵. «باربی» گرتا گرویگ

۵. «اوپنهایمر» کریستوفر نولان

۷. «پاساژها» ایرا ساکس

۸. «آناتومی یک سقوط» ژوستین تریه

۹. «از پایان جهان خیلی انتظار نداشته باش» رادو جود

۱۰. «می دسامبر» تاد هینز

جالب اینکه این نشریه امسال از رتبه ۳۸ فراتر نرفته و در رتبه آخر که ۳۸ است، چندین فیلم جای گرفته‌اند که شامل «همه جاده‌های خاکی طعم نمک می‌دهند» راون جکسون از آمریکا، «مامان زمین» ساوانا لیف از آمریکا، «دارندگان» الکساندر پین از آمریکا، «قاتل» دیوید فینچر از آمریکا، مستند «منوی مورد علاقه کم حجم» فردیک وایزمن از آمریکا، «بدن ما» کلر سیمون از فرانسه، «یک شاهزاده» پی‌یر کرتون از فرانسه، «پریسیلان» سوفیا کاپولا از آمریکا، «واقعیت» تینا ساتر از آمریکا، «ری لین» رین آلن میلر از بریتانیا، انیمیشن «سوزومین» ماکوتو شینکای از ژاپن، «سامسارا» لوییس پاتینو از اسپانیا و «قطار لاکن» لورا سیتارلا از آلمان / آرژانتین جای گرفته‌اند.

«هیت‌من» ریچارد لینک‌لیتر در مکان ۳۴، «بیو ترسیده» آری آستر در مکان ۲۶، «فابلمن‌ها» استیون اسپیلبرگ در مکان ۲۶، «پسر و مرغ‌ماهی‌خوار» هایائو میازاکی در مکان ۲۴، «توتم» لیلا آویلس از مکزیک در مکان ۱۷، «برگ‌های افتاده» آکی کوریسماکی از فنلاند در مکان ۱۵، «سن اومر» آلیس دیوپ از فرانسه در مکان ۱۵، «شهر سیارکی» وس اندرسون در مکان ۱۳، «تار» تاد فیلدز در مکان ۱۳، «همه ما بیگانه‌ها» اندرو هیگ از بریتانیا در مکان ۱۲ و «چشم‌هایت را ببند» ویکتور اریک از اسپانیا در مکان ۱۱ این فهرست جای دارند.

منبع: مهر به نقل از پلی لیست

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها