تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۸/۰۷ - ۱۸:۵۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 182090

«کوئنتین تارانتینو» ادعای «کانیه وست» خواننده آمریکایی درباره گرفتن ایده ساخت فیلم «جانگوی آزاده شده» از وی را رد کرد.

به گزارش سینماسینما، «کانیه وست» اعلام کرده بود که او ابتدا ایده مشابهی با داستان فیلم «جانگوی آزاده شده» سال ۲۰۰۵ برای موزیک ویدئوی «Gold Digger» با حضور «جیمی فاکس» داشته و «تارانتینو» فیلمش را بر اساس این ایده ساخته است.

«تارانتینو» با حضور در برنامه زنده «جیمی کیمل» در واکنش به اظهارات «وست» توضیح داد: «این که کانیه وست ابتدا ایده جانگو را مطرح کرده و من گفتم چه ایده‌ فوق‌العاده‌ای و باید یک فیلم بر اساس آن بسازم؛ حقیقت ندارد. قبل از اینکه کانیه را ملاقات کنم، مدتی ایده فیلم جانگو را در سر داشتم. او می‌خواست یک نسخه سینمایی از نخستین آلبوم استودیویی‌اش بسازد و بنابراین قصد داشت کارگردان‌های بزرگی را جذب کند تا فیلم‌های متفاوتی بر اساس آهنگ‌هایش را کارگردانی کنند».

این کارگردان ۵۹ ساله ادامه داد: «این بهانه‌ای برای ملاقات ما با هم بود و بنابراین با هم آشنا شدیم و واقعاً اوقات خوبی را سپری کردیم. وست ایده‌ای برای یک ویدیوی «Gold Digger» داشت که درباره یک برده آوازخوان بود و ایده بسیار بسیار جالبی بود که کاش آن را می‌ساخت. به هر حال فکر می‌کنم کانیه وست به این ماجرا اشاره داشته است».

فیلم وسترن «جانگوی آزاده شده» به نویسندگی و کارگردانی «کوئنتین تارانتینو» با بازی «جیمی فاکس»، «کریستف والتس» و «لئوناردو دی‌کاپریو» در سال ۲۰۱۲ اکران شد و با بودجه ساخت ۱۰۰ میلیون دلاری به فروش جهانی ۴۲۵ میلیون دلار دست یافت.

این فیلم در جوایز اسکار در ۵ شاخه نامزد شد و در نهایت اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (کریستف والتس) و بهترین فیلمنامه (کوئنتین تارانتینو) را از آن خود کرد.

منبع: ایسنا به نقل از ورایتی

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها