تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۲/۲۲ - ۱۳:۴۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 155608

سینماسینما، ترجمه: مهگان فرهنگ: جشنواره فیلم مالاگا از آلخاندرو آمنابار در بیست و چهارمین دوره این جشنواره با جایزه مالاگا تجلیل خواهد کرد.

جشنواره مالاگا در بیست و چهارمین دوره خود که از ۳ تا ۱۳ ژوئن برگزار می‌شود جایزه مالاگا – جنوب را به کارگردان حرفه ای و باسابقه، آلخاندرو آمنبار که فیلمنامه نویس و آهنگساز و از بین المللی ترین فیلمسازان اسپانیایی است، اهدا می کند.

آلخاندرو آمنابار متولد  ۱۹۷۲ شیلی، است. او با اولین فیلم خود  «تز» یا  «پایان نامه» (۱۹۹۶) با مخاطبان و منتقدان ارتباط برقرار کرد. پایان نامه توسط آکادمی فیلم بهترین فیلم سال اسپانیا شناخته شد و با کسب جوایز متعدد در جشنواره های جهان، موفقیت بین المللی فوق العاده ای کسب کرد. سال بعد، فیلم دوم او، «چشمانت را باز کن» با موفقیت در گیشه اسپانیا روبرو شد و در سطح بین المللی  نیز اکران شد. نسخه هالیوودی این فیلم به نام آسمان وانیلی و به کارگردانی کامرون کراو و بازی بازیگرانی چون تام کروز، کامرون دیاز، پنه لوپه کروز و کرت راسل ساخته شد. اما با وجود بازی پنه لوپه کروز که در فیلم اصلی نیز بازی کرده بود این فیلم نتوانست به موفقیت‌های فیلم اصلی دست پیدا کند.

 فیلم های دیگران (۲۰۰۱) و دریای درون (۲۰۰۴) او را در سطح بین المللی تثبیت کردند. دریای درون با بازی خاویر باردم برنده اسکار بهترین فیلم خارجی زبان و ۶۰ جایزه بین المللی شد. دیگران با بازی نیکول کیدمن، اولین فیلم او به زبان انگلیسی بود که توسط جشنواره فیلم ونیز هم برنده جایزه هیات داوران شد و به موفقیت‌های عمومی زیادی دست پیدا کرد. 

 او سپس با فیلم  آگورا که ریچل وایز در آن بازی می کرد در بخش خارج از مسابقه کن ۲۰۰۹ حضور پیدا کرد. این فیلم با درآمد بیش از ۲۱ میلیون یورو و ۳٫۵ میلیون تماشاگر بالاترین میزان درآمد را در اسپانیا داشت.  

در سال ۲۰۱۵ او Regresión  یا «بازگشت» را با بازی ایتان هاوک و اما واتسون  ساخت. این فیلم در گیشه بیش از ۹ میلیون یورو درآمد داشت.

آخرین فیلم بلند او، در طول جنگ است، که با بازی کارا الخالده و ادوارد فرناندز، بازگشت  او را به سینما در اسپانیا به حساب می‌آید. این فیلم پس از گذر از جشنواره های تورنتو و سن سباستین، برای اولین بار در ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۹ به نمایش درآمد. این فیلم در فستیوال گویا نامزد  ۱۷ جایزه شد و در بخش هایی از جشنواره نیز جوایزی دریافت کرد . 

از تجربه های اخیر ساخت یک مینی سریال با الهام از رمان گنج سیاه قو اثر پاکو روکا با همکاری استودیوی A MC Studios و Movistar+ است.

منبع: http://www.festivaldemalaga.com

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها