تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۲/۲۶ - ۲۱:۰۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 49521

۵۷۴۵۶۴۵۶فیلم نامزد اسکار «تونی اردمن» به کارگردانی «مارن اِده» در شش بخش از جوایز فیلم آلمان نامزد کسب جایزه معرفی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، کمدی «تونی اردمن» که برای اولین‌بار در شصت‌ونهمین جشنواره فیلم کن در فرانسه رونمایی شد و با تحسین منتقدین تا رسیدن به جمع نامزدهای نهایی اسکار خارجی پیش رفت، در جوایز فیلم آلمان که معادل جوایز اسکار در این کشور است نیز در شاخه‌های بهترین فیلم، کارگردانی، فیلمنامه، تدوین و همچنین بهترین بازیگر مرد و زن نامزد کسب جایزه شناخته شد.

دو فیلم «گل‌های دیروز» به کارگردانی «کریس کراوس» و «وحشی» ساخته «نیکولت کربیتز» که به ترتیب با نامزدی در ۸ و ۷ بخش از جوایز فیلم آلمان نامزد کسب جایزه شدند از لحاط فنی «تونی اردمن» را شکست دادند اما هیچ‌یک نتوانستند به تحسین و مخاطب جهانی کمدی ساخته «مارن اِده» دست یابند.

«تونی اردمن» که با رونمایی در جشنواره کن یکی از نامزدهای نخل طلا بود و در نهایت موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از نگاه انجمن بین‌المللی منتقدین (فیپرشی) شد، درباره پدری است که برای احیای رابطه خود با دخترش شوخی فریبنده‌ای را با او آغاز می‌کند.

همچنین بر اساس اعلام پیشین، هالیوود نیز قصد دارد نسخه آمریکایی فیلم «تونی اردمن» را با بازی «جک نیکلسون» در نقش اصلی بسازد.

جوایز فیلم آلمان که به «لولا» نیز معروف است مهمترین جایزه فیلم در کشور آلمان است. مجموع ارزش مالی‌ این جایزه به حدود ۳ میلیون یورو می‌رسد و برندگان آن را ۱۸۰۰ نفر از اعضای آکامی فیلم آلمان انتخاب خواهند کرد. همچنین مراسم اعطای جوایز در روز ۲۸ آوریل (۸ اردیبهشت) برپا خواهد شد.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها