تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۶/۲۰ - ۱۸:۱۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 190142

تیم برتون در مورد سبک انیمیشن خودش که توسط هوش مصنوعی اجرا شده گفت که این شیوه مثل رباتی است که انسانیت شما را می‌گیرد.

به گزارش سینماسینما، تیم برتون که برای خلق شخصیت‌ها و فیلم‌هایی با سبک کاملا متمایز مشهور است، درباره هوش مصنوعی و تهدید آن برای انیمیشن صحبت کرد.

وی به تازگی در مصاحبه با ایندیپندنت، درباره «بازفید» که در ماه جولای منتشر شد و در آن هوش مصنوعی نشان می‌داد اگر فیلم‌های دیزنی توسط برتون کارگردانی می‌شد، چه شکلی بودند، حرف زد.

وی گفت: آنها از هوش مصنوعی خواستند نمونه کارهای من از شخصیت‌های دیزنی را خلق کند! نمی‌توانم احساسی را که به شما می‌دهد، توصیف کنم. مرا یاد وقتی انداخت که می‌گویند؛ عکس من را نگیر چون روح شما را می‌گیرد.

در این فیلم هوش مصنوعی السا از انیمیشن «یخ‌زده»را با چهره‌ای سفید که لباسی مشکی پوشیده و در جنگلی که جن‌زده به نظر می‌رسید، تصویر کرده است. همچنین چهره آرورا از انیمیشن «زیبای خفته» را با چهره‌ای مشابه که روی گونه‌هایش بخیه دارد و با لباسی تیره و بلند دراز کشیده تصویر کرده است.

برتون اذعان کرد برخی از خلاقیت‌ها «بسیار خوب» هستند، اما کاری که انجام می‌دهد این است که چیزی از روح شما می‌مکد. چیزی از روح یا روان شما می‌گیرد که بسیار ناراحت کننده است، مثل رباتی است که انسانیت و روح شما را می‌گیرد.

استفاده از هوش مصنوعی در هالیوود به یک بحث مداوم در سراسر این صنعت بدل شده و این روزها بسیاری خواستار محافظت در برابر این فناوری هستند. همین موضوع یکی از دغدغه‌های اصلی بازیگران و نویسندگانی است که پس از شکست مذاکرات با استودیوها و پخش‌کننده‌ها برای قرارداد جدید دست به اعتصاب زدند و هوش مصنوعی دقیقا یکی از مباحثی بود که درباره‌اش توافقی به دست نیامد.

در این مصاحبه، برتون همچنین درباره چگونگی ساخته شدن فیلم‌های بزرگ استودیویی به عنوان یک تجربه طاقت‌فرسا صحبت کرد و گفت که همه تلاشش این است در تمامی پروژه‌هایش روی نکات مثبت تمرکز کند.

وی افزود: برای من سخت است که بعد از اتمام کار، آن فیلم‌ها را ببینم، زیرا حس می‌کنم از آن‌ها رهایی پیدا نمی‌کنم. اما از کار با همه دست‌اندرکاران لذت می‌برم.

وی همچنین به «بیتل جویس۲» اشاره کرد و گفت که واقعا از آن لذت برده؛ وی افزود: سعی کردم همه چیز را کنار بگذارم و بر اصل کار با آدم‌های خوب و بازیگران و عروسک‌ها تمرکز کنم.

برتون یادآوری کرد که فیلمبرداری دنباله‌ «بیتل جویس» با بازی مایکل کیتون، وینونا رایدر، کاترین اوهارا، جنا اورتگا و ویلم دفو تقریبا پیش از اعتصاب‌ها به پایان رسیده و وی امیدوار است پس از اعتصاب بتواند فیلم را تمام کند.

منبع: مهر به نقل از هالیوود ریپورتر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها