تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۳/۰۵ - ۱۳:۴۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 175487

سینماسینما، محمد حقیقت-کن: دو روز به پایان جشنواره کن ۲۰۲۲ مانده است.

طبق سنت هر ساله مجله فرانسوی حرفه‌ای‌های این کشور از ۱۵ منتقد از نشریه‌های گوناگون دعوت می‌کند تا با دادن امتیازات نظرشان را در جدول روزانه منعکس کنند. امتیازات بدین شکل است: ۱- فیلمی که اصلا دوست نداشته‌اند باعلامت اخمو و فیلمی که کمی آن‌را دوست داشته‌اند با یک ستاره، دو ستاره برای فیلم‌هایی که دوست داشته‌اند. سه ستاره برای فیلم‌هایی که اشتیاق زیادی به آن نشان داده‌اند. و سرانجام فیلم‌هایی که بنظرشان شایسته بردن نخل طلا است با نشان نخل طلا در جدول مشخص شده است.

تا به امروز از بین ۱۷ فیلم مسابقه برای این منتقدین «زمان آرماگدون» اثر جمز گرای بیشتر تعداد نشان نخل طلا یعنی ۵ نخل گرفته و از بین دو فیلم ایرانی، هر یک، یک نخل گرفته‌اند اما ستاره‌های «عنکبوت مقدس» (علی عباسی) بیشتر است. البته هنوز تعدادی از منتقدین نظر خود را درباره «برادران لیلا» (سعید روستایی) اعلام نکرده‌اند.

شخص نویسنده هنوز فیلمی که شایسته گرفتن نخل طلا باشد ندیده‌ام. اما از فیلم‌های خوب باید از «همسر چایکوفسکی»، «زمان آرماگدون»، «ایئو» (اسکولیموفسکی)، «عنکبوت مقدس» و کمی هم از  «برادران لیلا» و «پسری از بهشت» (طارق صالح از سینمای مصر) یاد کنم و منتظر چهار فیلم باقی مانده بشوم.

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها