تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۱/۲۵ - ۲۰:۱۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 51672

سینه فونداسیون جشنواره کنتعداد فیلمسازان زن در جشنواره کن ۲۰۱۷ نسبت به سال‌های گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

به گزارش سینماسینما، در سال ۲۰۱۲ نام هیچ کارگردان زنی در جشنواره کن به چشم نمی‌خورد اما جشنواره کن در این دوره شاهد اکران فیلم‌های ۱۲ کارگردان زن است و این به معنای تغییری قابل توجه در این زمینه است.

«سوفیا کاپولا»،‌ «نوامی کاواسه» و «لین رامسی» از زنان فیلمسازی هستند که نام‌شان در فهرست آثار بخش رقابتی کن ۲۰۱۷ دیده می‌شود.

حضور زنان در این رویداد بین‌المللی گهگاه با حاشیه‌هایی همراه می‌شود. سال ۲۰۱۵ بود که چندین تن از بازیگران زن حاضر در مراسم فرش قرمز از جمله «جولیا رابرتر»، «کریستین استوارت» و «سوزاندن ساراندون» به جای پوشیدن کفش‌های پاشنه‌بلند ـ که جزو قوانین نانوشته حضور روی فرش قرمز است ـ پابرهنه جلوی دوربین عکاس‌ها رفتند.

در حالی که مسئولان جشنواره کن اجباری بودن پوشیدن پاشنه بلند در مراسم فرش قرمز فیلم‌ها را تکذیب می‌کنند،اما بسیاری از زنان حاضر در این جشنواره اعلام کردند در صورتی که بدون کفش پاشنه بلند یا با کفش کف تخت روی فرش قرمز بروند، از حضور آن‌ها در سالن نمایش فیلم جلوگیری می‌شود.

پوستر امسال این جشنواره هم به خاطر تغییرات فتوشاپی عکس «کلودیا کاردیناله» به منظور لاغرتر جلوه دادن او،موجب اعتراض چندین بازیگر زن شد. برخی از این بازیگران مدعی شدند که هالیوود بازیگران زن را تنها در قالبی خاص می‌پذیرد. «اما تامپسون» یکی از این هنرپیشه‌ها بود که تهدید کرد اگر این تبعیض‌ها و تعصبات در مورد چاق بودنش ادامه پیدا کند،‌ از نقش خود در فیلم بعدی‌اش کناره‌گیری می‌کند.

هفتادمین جشنواره فیلم کن از تاریخ ۱۷ تا ۲۸ می (۲۸ اردیبهشت تا ۷ خرداد) در فرانسه برگزار می‌شود و امسال «پدرو آلمادوار»، کارگردان مطرح اسپانیایی ریاست هیات داوران بخش رقابتی را بر عهده دارد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها