تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۱۱/۲۱ - ۱۹:۳۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 194493

بردلی کوپر در جشنواره فیلم سانتا باربارا ۲۰۲۴ جایزه بهترین بازیگر سال را از دست برد پیت گرفت.

به گزارش سینماسینما، در مراسم اهدای جایزه بهترین بازیگر سال در سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم سانتا باربارا که پنج شنبه شب در تئاتر آرلینگتون در سانتا باربارا، برگزار شد، برد پیت جایزه بردلی کوپر را برای بازی در نقش لئونارد برنشتاین در فیلم زندگینامه‌ای «مایسترو» که او کارگردانی و نویسندگی‌اش را نیز بر عهده داشت، اهدا کرد.

این شب، شب بسیار بزرگی برای بردلی کوپر که ۱۲ نامزدی اسکار را در کارنامه دارد بود، زیرا به اسکار امسال امیدوار است.

در این مراسم بازیگر و کارگردان «مایسترو» جایزه بهترین بازیگر سال را از دست برد پیت دریافت کرد. وی با حضور روی صحنه به تشویق ایستاده گسترده جمعیت ۲۰۰۰ نفری که در تئاتر آرلینگتون گرد آمده بودند، پاسخ داد.

اما پیش از آن این برد پیت بود که ابتدا با شوخی بردلی کوپر را نواخت و بعد از تلاش‌های موفقیت‌آمیز وی تمجید کرد.

کری مولیگان، همبازی کوپر در این فیلم نیز روی صحنه ظاهر شد تا قبل از نمایش فیلم مشترکشان در پایان شب، به تحسین هم‌بازی، کارگردان، نویسنده و تهیه کننده «مایسترو» بپردازد.

حضور برد پیت به مراسم جنبه‌ای شاد داد. او گفت: اولین باری که بردلی را دیدم، به خودم گفتم، یک روز این مرد را برای یک سفر رایگان به سانتا باربارا روی دوش می‌گیرم.

وی افزود: برای ثبت خاطرات خاطر نشان می‌کنم که من به گرفتن نقش «ستاره‌ای متولد شده» نزدیک بودم، اما در نهایت کارگردانی را بردلی گرفت.

برد پیت در بخشی از سخنانش ابتدا به شوخی به تلاش کارگردانی کوپر در فیلم «مایسترو» اشاره کرد و گفت: بردلی نامزد سه جایزه اسکار برای تهیه‌کنندگی، نویسندگی و بازیگری فیلم است، ظاهراً فیلم را خودش هم کارگردانی کرده است.

و در ادامه افزود: اگر اسکار جایزه کارگردانی را به بردلی کوپر ندهد، اشکالی ندارد، او به آن عادت کرده است. او یکی از طرفداران فیلادلفیا ایگلز است.

این سخنان باعث خنده‌ تماشاگران و پاسخ شوخی از کوپر خارج از صحنه شد که این سخنان را وحشتناک خواند.

این اولین بار نیست که این ۲ به یکدیگر در مدار جوایز کمک می‌کنند. سال ۲۰۲۰، زمانی که پیت در مسیر معرفی فیلم «روزی روزگاری در آمریکا» بود که برایش اولین اسکار بازیگری را دریافت کرد، کوپر برای معرفی دوستش در مراسم هیات ملی نقد فیلم شرکت کرد و به تمجید وی پرداخت.

پیت در طول سخنرانی خود از کوپر تمجید کرد و گفت که نه پس از تماشای فیلم‌های نامزد اسکار متعدد کوپر بلکه زمانی که بازی دوستش در فیلم کمدی «خماری» را در سال ۲۰۰۹ دید، می‌دانست او ستاره خواهد شد.

وی به شوخی گفت که او و کوپر ۴۹ ساله چند چیز مشترک دارند، از جمله سوپراستار سینما بودن و همچنین اسم مشترک.

او درباره بازیگری وی گفت: کارش ظریف است. در حالی که اغلب در کنار کادر است، اما آنجا حضور دارد و جالب است، می‌دانم که عجیب به نظر می‌رسد، اما من تماشا می‌کردم و می‌دانستم هیچ کس دیگری نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

وی تاکید کرد که بازی کوپر «چیزی تازه» بود و به همین دلیل از همان زمان می‌دانست که این مرد قرار است بدرخشد.

ستاره ۶۰ ساله «باشگاه مشت زنی» در حالی که فیلم «مایسترو» کوپر را شاهکار خواند گفت چنین موفقیتی را جز تجربه کارگردانی رابرت ردفورد تاکنون ندیده است.

پیت همچنین درباره اولین کارگردانی کوپر در فیلم «ستاره‌ای متولد شده» صحبت کرد که او فیلمنامه‌اش را هم نوشته و در کنار لیدی گاگا بازی کرده است.

پیت گفت: از آنجایی که این فیلم قبلا هم ساخته شده میزان خطر بسیار بالا بود، اما کوپر واقعا خوب عمل کرد.

او توانایی کوپر را در بازی در این فیلم ستود و گفت در حالی که او ناهماهنگ، مست و درهم شکسته است، به دقت با گروه ساخت در هنگام فیلمبرداری صحنه‌های خاص هماهنگ می‌شد. وی افزود: انجام آن کار واقعاً، واقعاً خوب بود، چیزی از بی‌نقصی کم نداشت.

کوپر نقش لئونارد برنشتاین را در فیلم اخیرش، که کارگردانی و نویسندگی آن را هم بر عهده داشت، بازی کرد و در نقش رهبر معروف ارکستر و داستان زندگی عاشقانه‌اش با همسرش ظاهر شد.

پیت گفت که معتقد است استعداد کوپر از «عشق او به این چیز کوچکی که ما آن را تجربه انسانی می‌نامیم و تمام مبارزات، شادی‌ها و آشفتگی‌های آن» ناشی می‌شود.

در نهایت، او سخنان خود را با صحبت در مورد دوستش در مراسم اسکار آتی که «مایسترو» نامزد ۷ جایزه است، به پایان رساند و گفت: او ۱۲ بار نامزد شده و من واقعاً امیدوارم که امسال سال او باشد، زیرا او حقش است؛ اما اگر اینطور نشد هم اشکالی ندارد. همه می‌دانند که این فقط مساله زمان است.

او همچنین دوست خود را «بردلی یگانه» نامید.

کوپر هم در طول سخنرانی خود از این صحبت کرد که چگونه سینما زندگی او را تغییر داد و زنده نگهش داشت. او حرفه بازیگری را یک امتیاز خواند.

وی چنین ادامه داد: باورم نمی‌شود که بتوانم این کار را انجام دهم. من بسیار شانس آورده‌ام و برکت نصیبم شده است.

این بازیگر در پایان سخنانش از اطرافیان خود که به او قدرت و عشق برای رسیدن و ایمان به خود داده‌اند، تشکر کرد.

بردلی کوپر هم با اشاره به حرف‌های برد پیت به شوخی گفت که ترجیح می‌دهد سال ۲۰۲۴ با ایگلز برنده سوپربول (لیگ فوتبال آمریکایی) باشد تا اسکار.

کوپر در مصاحبه کوتاهی پس از دریافت جایزه این مراسم فاش کرد که برای فیلم «ستاره‌ای متولد شده است» ابتدا به بیانسه در نقش اصلی فکر می‌کرد، بعد به ادل فکر کرد تا این که سرنوشت دخالت کرد و لیدی گاگا را در حال اجرای ترانه‌ای از ادیت پیاف دید و فهمید او باید بازیگر این فیلم باشد.

منبع: مهر به نقل از ددلاین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها