تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۳/۱۹ - ۱۱:۲۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 157017

رابرت دنیرو و جین رزنتالرابرت دنیرو و جین رزنتال که ایجادکنندگان جشنواره فیلم ترایبکا هستند از جشنواره امسال به عنوان یکی از عوامل بازگشت نیویورک به زندگی پس از کووید ۱۹ یاد کردند.

به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، پس از وقفه‌ای که شیوع کرونا در برگزاری جشنواره ترایبکا به صورت فیزیکی ایجاد کرد، این جشنواره امسال بازگشته است و میزبان نشست‌ها، پنل‌ها و برنامه‌های متنوع نمایش فیلم در قلب شهر نیویورک است.

دوره امسال این جشنواره که از ۹ ژوئن (امروز چهارشنبه ۱۹ خرداد) تا ۲۰ ژوئن برگزار می‌شود، در بیستمین دوره برگزاری‌اش واژه فیلم را از نام خود حذف کرده است.

این دوره کمی با دوره‌های قبلی متفاوت است و دلیل آن هم این است که شهر به آرامی دارد از ماه‌ها فاصله اجتماعی و ایجاد محدودیت‌های شدید، به زندگی عادی بازمی‌گردد. این جشنواره امسال قصد دارد تا در ۵ منطقه نیویورک و به صورت برگزاری در فضاهای باز کار خود را دنبال کند.

جین رزنتال از بنیان‌گذاران این جشنواره در این باره گفت: اهمیت این جشنواره برای اقتصاد محلی بسیار زیاد است و در حالی که اقتصاد از بی‌رونقی رنج می‌برد و سطح بیکاری بالاست و میزان گردشگری پایین آمده است، برپایی این جشنواره در سطح شهر نیویورک می‌تواند امری مثبت برای اقتصاد شهر هم باشد.

وی همچنین از جشنواره امسال به عنوان اولین تجربه برگزاری یک جشنواره بزرگ به صورت حضوری در آمریکا در دوره پس از شیوع کرونا یاد کرد؛ ویروسی که همه چیز را به هم ریخت و ایجاد تجربه‌های مشترک را غیرممکن ساخت.

وی تاکید کرد که حذف واژه فیلم از جشنواره ترایبکا به این معناست که این جشنواره فقط مختص فیلم نیست و اکنون از پادکست گرفته تا بازی‌های متنوع و واقعیت مجازی بخشی از ماهیت آن را تشکیل می‌دهند.

دنیرو نیز هدف جشنواره در این دوره را با زمان تاسیس آن، که پس از رویداد ۱۱ سپتامبر بود تا هراس ایجاد شده از رویداد را در دل مردم کم کند مقایسه کرد و گفت امروز هم ماموریت ما مشابه همان زمان است و از همان سنت پیروی می‌کنیم.

وی یادآوری کرد: سال پیش ما یک جشنواره مجازی برگزار کردیم که به دلیل اوضاع بد آن مقطع بود، اما امسال از آن فضا بیرون می‌آییم و قدم بعدی خود را برمی‌داریم.

در حالی که کرونا ساخت بخشی از فیلم‌های سال ۲۰۲۰ را متوقف کرد اما رزنتال گفت که بیشتر فیلم‌هایی که در جشنواره امسال به نمایش درمی‌آیند فیلم‌هایی هستند که پیش از پاندمی تکمیل شده‌اند و از زمان محدودیت‌ها برای مراحل پس از تولید استفاده کردند.

امسال در حالی که شماری از استادان سینما از جمله استیون سودربرگ در این جشنواره حضور دارند، اما مستندها هم همچنان از نقاط تاکید این جشنواره هستند و فیلم‌هایی درباره آنتونی بوردین فقید سرآشپز سرشناس و لئونارد برنشتاین آهنگساز برجسته در فهرست فیلم‌های حاضر جای دارند.

رزنتال تاکید کرد که این دوره یکی از قوی‌ترین برنامه‌های این جشنواره خواهد بود. وی افزود: احتمالاً فیلم‌های بیشتری در این دوره خواهیم فروخت.

وی اظهار کرد که این دوره بیش از همیشه بر تنوع و شمول بیشتر تاکید دارد.

وی ادامه داد: سعی کرده‌ایم تا خالقان سیاه‌پوست را در همه بخش‌ها از جمله بازی و پادکست مورد توجه بیشتر قرار دهیم.

هر ۲ بنیان‌گذار این جشنواره بر این باور هستند که جشنواره امسال این ظرفیت را دارد که یکی از بهترین دوره‌های جشنواره تاکنون شود و پس از یک سال فاصله‌گیری اجتماعی از مهمانان خود استقبال کند.

دنیرو در پایان عنوان کرد: از اینکه می‌بینم اوضاع تا این حد به وضعیت عادی نزدیک شده هیجان‌زده هستم.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها