تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۵/۱۸ - ۲۲:۰۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 179353

قرار است یک سریال کوتاه درباره زندگی کری گرانت بازیگر بزرگ دوران طلایی هالیوود ساخته شود.

به گزارش سینماسینما، جیسون آیزاکس در مینی‌سریال «آرچی» در نقش کری گرانت بازی می‌کند.

این سریال که ۴ قسمتی است تصویرگر زندگی کری گرانت خواهد بود و از آغاز فروتنانه زندگی‌اش با نام آرچیبالد آلکساندر لیچ در بریستول بریتانیا تا چهره برجسته‌ای که بعدها به آن بدل شد را دربرمی‌گیرد.

فیلمنامه این سریال توسط جان پوپ نوشته شده و پل اندرو ویلیامز سازنده «یک اعتراف» کارگردان آن خواهد بود.

«آرچی» اواخر امسال از پلتفرم استریم آی‌تی‌وی‌ایکس در بریتانیا پخش می‌شود.

جنیفر گرانت دختر کری گرانت و دیان کانون همسر سابق این بازیگر از تهیه‌کنندگان اجرایی پروژه خواهند بود.

جیسون ایزاکس که قرار است نقش این ستاره را بازی کند گفت: تنها یک کری گرانت وجود داشت و من هرگز آنقدر احمق نیستم که فکر کنم می‌توانم جای او را بگیرم. فیلمنامه درخشان جف پوپ نشان‌دهنده مبارزه بی‌امان او برای فرار از شیاطینی است که این چهره را آزار می‌دادند؛ نیاز وسواس گونه‌اش به کنترل، ترس‌هایش، ضعف‌هایش، عشق‌ها و خسران‌هایش همه با این فیلمنامه زنده می‌شوند. این داستان یک مرد است، نه یک افسانه و من منتظرم هر چه زودتر این کفش‌ها را به پا کنم.

پوپ هم گفته متوجه شده که کری گرانت در اوج شهرت بازنشسته شد تا از دختر جوانش مراقبت کند و همین موجب شد تا بخواهد در پی این برآید که چرا گرانت به یک پدر تنها بدل شد و چه اتفاق‌هایی در زندگی وی افتاده بود و از اینجا تا آغاز زندگی او به عقب برگشته و همه را در این فیلمنامه گرد آورده تا یکی از نمادین‌ترین چهره‌های قرن بیستم را که محبوب رئیس‌جمهورها و فقرا بود نشان دهد و معتقد است کلید همه چیز در کودکی او نهفته است.

جیسون ایزاکس بازیگر ۵۹ ساله بریتانیایی در نقش‌های متعددی بازی کرده که لوسیوس مالفوی در سری فیلم‌های «هری پاتر» از جمله آنهاست. وی برای بازی در سریال ۶ قسمتی «دولت دورن» در سال ۲۰۰۵ نامزدی گلدن گلوب را کسب کرد و نامزدی جایزه تلویزیونی آکادمی بریتانیا و امی بین‌المللی را هم در کارنامه دارد.

کری گرانت بازیگر مشهور انگلیسی-آمریکایی سال ۱۹۸۶ در ۸۲ سالگی از دنیا رفت. وی که کارش را با پانتومیم و آکروبات در بریتانیا آغاز کرد در نهایت به بازیگر محبوب کارگردان‌هایی چون هاوارد هاکس و آلفرد هیچکاک بدل و سال ۱۹۹۹ از سوی انستیتو فیلم آمریکا به‌عنوان دومین بازیگر بزرگ مرد آمریکایی معرفی شد. «داستان فیلادلفیا»، «شمال از شمال غربی»، «معما»، «بدنام» و «گرفتن یک دزد» از فیلم‌های اوست. وی اسکار افتخاری چهل و دومین مراسم آکادمی را دریافت کرد و در سال ۱۹۶۶ برای همیشه از سینما کناره‌گیری کرد.

منبع: مهر به نقل از ورایتی

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها