تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۱۲/۱۱ - ۲۰:۵۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 171428

سینماسینما، پاریس: رئیس جشنواره کن، تغییر خواهد کرد و جشنواره کن در دوره هفتادوششم با ریاست شخص دیگری برگزار خواهد شد.

امروز چهارشنبه در شورای جشنواره کن مطرح شد که سال آینده، آقای پی‌یر لسکور( رییس فعلی کن) مقام خود را به شخص دیگری خواهد داد. اسم یکی از کسانی که می‌تواند به احتمال قوی جانشین او شود، مشخصا گفته نشد اما صحبت از یکی از روسای وارنر مدیا قسمت فرانسه است که ملیت فرانسوی دارد.

پی‌یر لسکور متولد ۱۹۴۵، در پاریس است. وی بعد از تحصیلات مدتی ژورنالیست رادیو بوده و بعدا در تاسیس و ‌بنیانگذاری تلویزیون خصوصی کانال پلوس سهم عمده‌ای داشته که طی سالها از محبوبیت و اهمیت بسیاری برخوردار بوده است.

او در تلویزیون‌های گوناگون برنامه‌ای فرهنگی ‌سیاسی و غیره اجرا می‌کرد. لسکور از سال ۲۰۱۷ به عنوان رئیس جشنواره کن به عنوان جانشین ژیل ژاکوب انتخاب شد و امسال در هفتادو پنجمین دوره جشنواره کن آخرین سال خودرا طی خواهد کرد.

در راستای عوض شدن مقام‌های جشنواره کن، از سال آینده، دبیرکل بخش ۱۵ روزکارگردانان، پایولو مورتی جای خود را به شخص جدیدی خواهد داد که به زودی نام او اعلام خواهد شد. مورتی که اصلیت ایتالیایی دارد، در فرانسه با جشنواره‌های گوناگونی همواره کار کرده است. در ضمن از امسال دبیر کل بخش هفته بین‌المللی منتقدین، آوا کاهن، به جای شارل تسون این بخش را اداره می‌کند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها