تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۲/۰۳ - ۱۲:۴۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 173712

سینماسینما، پاریس: فیلم «عنکبوت مقدس» به کارگردانی علی عباسی با نام «شب‌های مشهد» در فرانسه به نمایش درمی‌آید.

این فیلم که در بخش مسابقه جشنواره کن است، در روزهای اول جشنواره به نمایش در می‌آید و عنوان فرانسوی آن «شب‌های مشهد» شده است. این فیلم قرار است از سیزدهم ماه ژوئیه (۲۲ تیر) در سینماهای فرانسه اکران شود. علی عباسی در سومین فیلم بلند خود، به زندگی سعید که پدر یک خانواده‌ی مذهبی است و تصمیم گرفته شهر مشهد را «تمیز» کند، می‌پردازد. او شبانه به دنبال زنان روسپی در خیابان‌ها با موتور می‌گردد و آنها به خانه برده، به قتل می‌رساند. این عمل او مورد تشویق بسیاری از مردم هم قرار می‌گیرد. یک روزنامه‌نگار که از مرکز آمده تا این ماجرا را گزارش کند ‌تحقیقاتی را آغاز می‌کند. قاتل زنجیره‌ای روسپی‌ها سرانجام دستگیر می‌شود و… .

علی عباسی یک فیلم جنایی/ پلیسی درگیرکننده ساخته که از واقعه‌ای که سال‌ها پیش در مشهد رخ داده بود برای نوشتن سناریو بهره برده آست. با اینکه این فیلم در کشوری خارجی، اردن، با بازیگرانی ایرانی و به زبان فارسی فیلمبرداری شده، از هر نظر اثری قابل توجه و موفق از کار در آمده است. علی عباسی با دومین فیلمش، «مرز» که در دانمارک و سوئد، ساخته بود و در جشنواره کن ۲۰۱۸ شرکت کرده بود، استعداد خوب خود را نشان داده بود و «مرز» که اثر درخشانی بود جایزه بزرگ بخش نوعی نگاه را در جشنواره کن به دست آورده بود. بسیاری از مطبوعات فرانسه از هم‌اکنون منتظر دیدن «شب‌های مشهد» هستند ‌و مطالبی درباره آن فعلا به اختصار نوشته‌اند.

برخی از عوامل فیلم «شب‌های مشهد» عبارتند از: بازیگران: زهرا امیرابراهیمی، آرش آشتیانی، مهدی بجستانی، سارا فضیلات، پخش در فرانسه: متروپولیتن، پخش بین‌الملل- وایلد بانچ، تهیه‌کنندگان: وای نات پرودوکسیون، وایلد بانچ، پروفایل پیکچر آلمان، ون تو فیلم، محصول آلمان،  دانمارک، فرانسه، سوئد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها