تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۴/۱۸ - ۱۵:۳۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 178051

محمد مهدی عسگرپور داور بخش بین‌الملل جشنواره فیلم زردآلوی طلایی ایروان شد.

به گزارش سینماسینما، محمد مهدی عسگرپور، تری جورج، نورا مارتیروسیان، فلوریان هافمن و اورا نیرابیا داوران بخش بین‌الملل جشنواره فیلم زردآلوی طلایی ایروان هستند که تری جورج، فیلمنامه نویس و کارگردان ایرلندی، رئیس هیات داوران این بخش خواهد بود.

نوزدهمین جشنواره بین المللی فیلم زردآلو طلایی ایروان در روزهای ۱۰ تا ۱۷ جولای (۱۹ تا ۲۶ تیر) امسال برگزار می شود. جشنواره بین‌المللی فیلم امسال فیلم‌های رقابتی از کشورهای مختلف جهان و همچنین فیلم‌هایی از معتبرترین جشنواره‌های سینمایی را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

حدود ۱۰۰ فیلم در چارچوب جشنواره طی برنامه های مختلف به نمایش در می آید. در چارچوب برنامه «نمایشگاه های ایروان»، فیلم هایی از جشنواره های کن، برلین و سایر جشنواره های بین المللی فیلم به مخاطبان ارمنی ارائه می‌شود.

محمد مهدی عسگرپور (ایران)
وی متولد ۱۳۴۲ تهران-ایران و فارغ التحصیل از دانشگاه صدا و سیما است.
او از سال ۱۳۶۶ کار خود را به عنوان فیلمساز آغاز کرد و چند فیلم کوتاه در تلویزیون ایران ساخت.
اولین فیلم بلند او در سال ۱۹۹۱ ساخته شد. در ۳۰ سال او در هشت فیلم سینمایی به عنوان نویسنده، کارگردان و تهیه کننده فعالیت کرده و همچنین هفت سریال تلویزیونی را کارگردانی کرده است.
از سال ۱۳۶۸ مدیریت‌های مختلف را بر عهده داشت از جمله: مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، مدیر جشنواره بین‌المللی فیلم کودک اصفهان، مدیر جشنواره جهانی فیلم فجر، معاونت هنری سازمان فرهنگی شهرداری تهران، دبیر اولین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران، مدیرعامل اتحادیه اصناف سینمای ایران (خانه سینما)، نایب رئیس FIAPF (انجمن بین‌المللی تهیه‌کنندگان فیلم)، مدیرعامل انجمن هنرمندان ایران.

تری جورج (ایالات متحده آمریکا)

تری جورج اصالتا اهل ایرلند شمالی است. اولین اثر دراماتیک او تونل، در مرکز هنرهای ایرلندی در نیویورک در سال ۱۹۸۶ روی صحنه رفت. تونل اولین همکاری با نویسنده/کارگردان جیم شریدان بود. در سال ۱۹۹۲، جورج و شریدان به نام پدر را نوشتند. این فیلم نامزد هفت جایزه اسکار از جمله نامزدی جورج برای بهترین فیلمنامه شد. جورج در سال ۱۹۹۶ به خاطر اولین کارگردانی فیلم فرزند مادری با بازی هلن میرن به عنوان کارگردان جوان فیلم اروپا انتخاب شد. از آن زمان، او فیلم‌های بلند متعددی را نوشته یا کارگردانی کرده است، از جمله، بوکسور با بازی دنیل دی لوئیس، دروغ درخشان، جنگ هارت، جاده رزرو با بازی خواکین فینیکس، و قول با بازی اسکار ایساک و کریستین بیل. در سال ۲۰۰۴ او نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی هتل رواندا را بر عهده داشت. این فیلم نامزد سه جایزه اسکار از جمله بهترین فیلمنامه شد. کارهای او در تلویزیون شامل ساخت و تولید اجرایی سریال تلویزیونی است. در سال ۲۰۱۲، فیلم کوتاه او «ساحل» به تهیه کنندگی دخترش اورلاگ جورج، برنده جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه اکشن زنده شد.

نورا مارتیروسیان (فرانسه)
نورا مارتیروسیان، هنرمند و فیلمساز، فارغ التحصیل از آکادمی‌های فیلمسازی در هلند و فرانسه است و قبل از آن در آکادمی هنرهای زیبا در زادگاهش ارمنستان تحصیل کرد. او در حال حاضر زندگی خود را بین آموزش هنر و فیلم های ویدئویی و کارگردانی تقسیم می‌کند که جوایز متعددی در جشنواره های بین المللی فیلم دریافت کرده است. اولین فیلم بلند او، توسط کارگاه سینه فونداسیون در جشنواره فیلم کن حمایت شد. SHOULD THE WIND DROP اولین فیلم ارمنی است که از سال ۱۹۶۵ برای انتخاب رسمی جشنواره فیلم کن انتخاب شده است. این فیلم در جشنواره های بین المللی متعددی جایزه دریافت کرده است.

فلوریان هافمن (آلمان)
فلوریان هافمن در سال ۱۹۸۷ در برلین به دنیا آمد. پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان، در بخش کمک‌های خارجی در غرب آفریقا مشغول به کار شد. در سال ۲۰۰۸ تحصیلات خود را در رشته قوم شناسی، جامعه شناسی و علوم سیاسی در دانشگاه بازل سوئیس آغاز کرد. هافمن پس از فارغ التحصیلی با درجه لیسانس، تحصیلات کارگردانی خود را در آکادمی فیلم و تلویزیون آلمان برلین آغاز کرد. از سال ۲۰۱۵، او چندین فیلم بلند سینمایی و مستند را کارگردانی کرده است. از سال ۲۰۱۶، او به طور منظم برای موسسه گوته ابیجان، بنیاد هاینریش بل، و همچنین برای کارگاه تلویزیونی در مورد سیاست توسعه تدریس می‌کرد. بین ۲۰۱۹ – ۲۱ فلوریان به عنوان دستیار فنی برای نصب ویدیویی آرشیو پناهگاه کارولین امکه و مانوئلا بوجاجیف فعالیت می‌کرد. از سال ۲۰۲۱، او در تئاتر برلین مشغول به کار است. فلوریان یکی از اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم مونیخ و هیئت داوران برلیناله (۲۰۱۸) بود و در سال ۲۰۲۲ به عنوان “استعداد برلیناله” انتخاب شد.

اوروا نیرابیا (هلند)
اوراوت نیرابیا مدیر هنری جشنواره بین المللی مستند اف اف آمستردام ، جشنواره فیلم مستند و رسانه‌های جدید اختصاصی جهان است. قبل از IDFA، اوروا اولین جشنواره فیلم مستقل سوریه، داکس باکس را همراه با دیانا الجیرودی بنیان گذاشت. آب نقره‌ای (اسامه محمد و دبلیو بیدرچ، کن ۲۰۱۴)، بازگشت به حمص (طلال درکی، IDFA 2013) و عروسک‌ها، زنی از دمشق (دیانا الجیرودی، IDFA 2007) را تهیه کرد. آثار او جوایزی مانند جایزه جورج پولک، جایزه شجاعت HRW در فیلمسازی و جایزه کاترین کارتلیج را کسب کرد. در همان زمان به عنوان روزنامه نگار کار کرد تا اینکه اولین کمپانی خود را تأسیس کرد. شرکتش در دمشق در سال ۲۰۰۲، سپس با نقل مکان به قاهره و سپس به برلین، جایی که در سال ۲۰۱۴ شرکت No Nation Films را تأسیس کرد، و کارش را ادامه داد.

ترجمه: فریبا جمور

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها