تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۱/۱۷ - ۱۳:۵۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 172903

سینماسینما، پاریس: گمانه‌زنی رسانه‌های فرانسوی نشان می‌دهد نوری بیلگه جیلان، رئیس هیات داوران بخش نوعی نگاه جشنواره کن خواهد شد.

اگرچه چند روزی تا برگزاری کنفرانس مطبوعاتی جشنواره کن باقی مانده، اما برخی از خبرهای مربوط به هفتادوپنجمین جشنواره کن در برخی از رسانه‌های فرانسوی با گمانه‌زنی‌هایی همراه است. از جمله در مورد رئیس هیات داوران بخش‌های اصلی مثل مسابقه، نوعی نگاه، دوربین طلایی و فیلم‌های سینه فونداسیون که فیلم‌های کوتاه مسابقه را هم در بر می‌گیرد. صحبت از نوری بیلگه جیلان، فیلمساز شناخته ترک که بارها در جشنواره کن در بخش مسابقه فیلم داشته و جوایز گوناگونی از جمله نخل طلا (برای خواب زمستانی ۲۰۱۴) را به دست آورده است می‌شود که احتمال دارد در بخش نوعی نگاه، رئیس داوران یا فیلم‌های نامزد دوربین طلا بشود. البته به هیچ عنوان این خبر از سوی جشنواره تایید نشده و تنها گمانه‌زنی رسانه‌های فرانسوی است. او قبلا در سال ۲۰۰۹ عضو داوران بخش مسابقه کن بوده است. جیلان بعد از ایلماز گونی، دومین کارگردان برنده نخل طلا از سینمای ترکیه است. وی در حال حاضر مشغول اتمام فیلم جدید خود است.

از سوی دیگر در رابطه با حضور سینمای ایران در جشنواره کن ۲۰۲۲، احتمال فراوان وجود دارد که یک یا دو فیلم در بخش رسمی (مسابقه و نوعی نگاه) پذیرفته شود. فعلا نام‌های سعید روستایی (برادران لیلا)، علی عباسی (عنکبوت مقدس)، جعفر پناهی (قرنطینه)، هومن سیدی (جنگ جهانی سوم)، وحید جلیلوند (شب داخلی دیوار) و چند فیلمساز و فیلم دیگر، مطرح است. البته در بخش هفته بین‌المللی منتقدین، فیلم کوتاه سنگ پُشت ساخته امیر رضا جلالیان، در رده بالا قرار دارد که به احتمال زیاد برای بخش مسابقه پذیرفته خواهد شد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها