تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۷/۲۰ - ۰۷:۳۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 29444

استیون اسپیلبرگاستیون اسپیلبرگ، با عقد یک قرارداد همکاری با کمپانی چینی علی بابا قرار است در زمینه ولید و پخش فیلم‌های سینمایی در چین و آمریکا فعالیت کند. این جدیدترین پیوند یک کمپانی چینی با صنعت سینمای آمریکاست.

به گزارش سینماسینما، پیش‌بینی می‌شود چین به زودی به عنوان بزرگ‌ترین بازار فیلم جهان بر آمریکا غلبه کند. احتمالا به همین دلیل است که اسپیلبرگ به عنوان یکی از مهم‌ترین شمایل‌های هالیوود وارد همکاری مستقیم با یک کمپانی چینی شده است.

شرکت او یعنی امبلین پارتنرز قرار است همراه با کمپانی علی بابا که اخیرا اسم و رسمی برای خود دست و پا کرده، در زمینه تولید و پخش فیلم همکاری کند. اسپیلبرگ درباره این همکاری گفته است: «ما می‌توانیم چیزهای بیشتری از چین به آمریکا ببریم و چیزهای بیشتری از آمریکا به چین بیاوریم.»

به گزارش بی‌بی‌سی، دو طرف می گویند که برای مخاطبان جهانی و چینی تولید مشترک فیلم خواهند داشت و همچنین در زمینه بازاریابی و تبادل فیلم‌های دو کشور همکاری خواهند کرد.

در حالی که باز فیلم چین روز به روز گسترده‌تر می‌شود، شرکت‌های غربی دسترسی محدودی به این بازار پر مخاطب دارند و به همین دلیل وارد شراکت با شرکت‌های چینی می‌شوند.

اما ژانگ وی رئیس کمپانی علی بابا می‌گوید این همکاری «فقط یک سرمایه‌گذاری مالی» نیست و کمپانی او شرکت امبلین را بر دیگر رقبای هالیوودی ترجیح داده چون گفت‌وگوهای اولیه فقط بر سرمایه‌گذاری تمرکز نداشته است. او با لحنی انتقادی گفته است: «بیشتر اوقات افراد (از هالیوود) ما را به عنوان منبع سرمایه و مسیری به داخل چین می‌بینند.»

همزمان اسپیلبرگ در پکن تاکید کرده که همکاری با جک ما، موسس کمپانی علی بابا فراتر است: «من و جک امیدواریم که با این شراکت بتوانیم داستان‌های چینی را برای مخاطبان آمریکایی بیاوریم و بتوانیم تولید مشترک بین دو کمپانی داشته باشیم.»

چند ماه پیش هم شرکت دالیان واندا کمپانی مشهور آمریکایی لجندری اینترتینمنت را که تولید فیلم‌های بزرگی مانند «دنیای ژوراسیک» و سه گانه «شوالیه سیاه» و «گودزیلا» را در کارنامه داشت، خرید. این شرکت اعلام کرد که در کمپانی سونی پیکچرز هم سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

منبع» آی سینما

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها