تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۳/۰۸ - ۱۱:۳۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 156521

برنامه‌های دست‌اندرکاران صنعت فیلم بریتانیا برای حضور در جشنواره فیلم کن با توجه به وضع قرنطینه جدید سخت امکان‌پذیر می‌شود.

به گزارش سینماسینما، به نقل از هالیوود ریپورتر، پس از وضع قرنطینه هفت روزه به فرانسه برای مسافران ورودی از بریتانیا، مشکلات جدید برای حضور در جشنواره فیلم کن ایجاد شده است.

این تصمیم پس از آن وضع شد که فرانسه از ترس انتقال ویروس کرونای سویه هندی، با وجود مثبت بودن نتایج واکسیناسیون، محدودیت‌های جدیدی وضع کرد.

این قرنطینه برای مسافران بریتانیایی وضع شده و دلیلش هم این است که هفته پیش آمار مبتلایان به نوع جدید کووید به ۳۴۲۴ مورد رسید در حالی که هفته پیشتر آمار این مبتلایان ۲۱۱۱ نفر بود.

بر مبنای محدودیت‌هایی که برای سفر اعمال شده و قرار است از ۳۱ ماه می اجرایی شود، افرادی که از انگلیس راهی فرانسه می‌شوند مجبور به قرنطینه هفت روزه هستند که پس از انجام تست کووید منفی پس از دوره قرنطینه می توانند وارد کشور شوند.

هفته پیش آلمان هم قوانین مشابهی وضع کرد که مسافران ورودی از بریتانیا را مجبور به گذراندن قرنطینه ۲ هفته‌ای می‌کند. اتریش هم قرار است پروازهای ورودی از بریتانیا را از یکم ژوئن ممنوع کند.

همه اینها به صنعت فیلم بریتانیا ضربه جدی وارد می‌کند و امکان حضور در کن را سخت‌تر می‌سازد. این در حالی است که بریتانیا پس از آمریکا و فرانسه سومین کشور از نظر حضور در جشنواره کن ۲۰۱۹ بود.

برای واردشوندگان از آمریکا به فرانسه نیز قرنطینه هفت روزه پس از ورود در نظر گرفته شده است و تنها مسافران کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌توانند آزادانه وارد فرانسه شوند. البته این امر پس از انجام تست کووید منفی ممکن می‌شود.

سخنگوی کن پس از وضع قوانین جدید گفته است در حال گفتگو با مقامات محلی هستند تا بتوان بهترین گزینه را برای حضور در جشنواره پیدا کرد.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها