تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۱/۳۰ - ۱۶:۳۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 173525

سینماسینما، پاریس: امروز ۱۹ آوریل در مرکز فوروم وابسته به شهرداری پاریس در ساعت ۱۱ صبح کنفرانس مطبوعاتی ۱۵ روز کارگردانان با حضور جمعی از روزنامه‌نگاران برپا شد و مدیر این بخش فیلم‌های انتخاب شده را به اطلاع رسانید.

پائولو مورتی گفت: «فقط از فرانسه تعداد ۳۳۶ فیلم پیشنهاد شده بود که نشان دهنده گوناگونی و ‌پرتحرک بودن سینمای این کشور است. در ضمن برای اولین بار تعداد چهار زن و دو مرد در کمیته انتخاب بودند که از بین آثار انتخاب شده که ۲۴ فیلم است، ۱۸ کارگردان این بخش برای اولین بار است که با فیلمی به جشنواره کن می‌آیند. ۱۱ اثر نیز ساخته زنان است. تعداد ۹ فیلم اول انتخاب شده‌اند که نامزد دوربین طلا خواهند بود.»

امسال ایران فیلمی در این بخش ندارد. درضمن در افتتاحیه این بخش طبق سنت هر ساله جایزه کالسکه طلایی را به یک کارگردان مطرح سال می‌دهند که به خانم کلی ریشاردت کارگردان امریکایی (سازنده گاو اول) خواهند داد.  از بین فیلمسازان شناخته شده چندان اسمی دیده نمی‌شود و تمرکز بیشتر روی کارگردانان اول، دوم یا سوم است. از سینمای کشورهای عربی سه فیلم حضور دارد و جدا از این بیشتر فیلم‌ها از اروپا هستند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها