تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۲/۲۲ - ۲۲:۵۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 155649

مراسم پایانی شصت و ششمین دوره جوایز «دیوید دی دوناتلو» موسوم به اسکار سینمای ایتالیا برگزار شد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، مراسم اعطای جوایز «دیوید دی دوناتلو» به صورت حضوری برگزار شد و در نهایت فیلم «پنهان» ساخته «جورجیو دیریتی» که در ۱۶ شاخه نامزد کسب جایزه بود، موفق به کسب هفت جایزه اصلی از جمله بهترین فیلم، کارگردانی و بازیگر مرد (الیو جرمانو) شد و برنده بزرگ این جوایز نام گرفت.

«سوفیا لورن» بازیگر کهنه کار و برنده اسکار نیز برای بازی در فیلم «زندگی پیش رو» ساخته پسرش «ادواردو پونتی» محصول کمپانی نتفلیکس موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر زن از اسکار سینمای ایتالیا شد.

«سوفیا لورن» ۸۶ ساله پس از کسب این جایزه گفت: باور آن دشوار است که از نخستین باری که جایزه «دیوید دی دوناتلو» دریافت کردم بیش از ۶۰ سال گذشته است اما امروز حس بار اول، دریافت این جایزه را دارم.

او هچنین گفت این جایزه را با «ابراهیم گویه» بازیگر ۱۲ ساله و سنگالی این فیلم سهیم است و او را پسری فوق العاده و استعدادی بزرگ توصیف کرد.

«فیلم زندگی پیش رو» که با بازگشت «سوفیا لورن» به سینما پس از ۱۱ سال همراه شده است، با اقتباسی از رمانی نوشته «رومن گاری» ساخته شده است. این فیلم که بابک کریمی بازیگر ایرانی دو فیلم برنده اسکار «جدایی» و «فروشنده» نیز در آن نقش آفرینی کوتاهی داشته، روایتگر داستان زنی است که مسئولیت تربیت یک کودک ۱۲ ساله و سیاه پوست خیابانی را بر عهده می گیرد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها