تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۱/۲۷ - ۱۶:۲۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 173339
 سینماسینما، پاریس: در بخش مسابقه هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن فیلمی از کشور سوئد قرار دارد. فیلم سوئدی «پسری از بهشت» ساخته طارق صالح است که در سال ۲۰۱۷ با فیلم «قاهره محرمانه» گل کرده بود.
او کارگردان سوئدی است که اصلیتش مصری است. در فیلم جدیدش به ماجرای پسری که پدرش ماهیگیر است و می‌خواهد تحصیلات خود را در دانشگاه الازهر که مهم ترین دانشگاه اسلامی جهان اسلام است بگذراند، می‌پردازد. در روزی که به آنجا قدم می‌گذارد ناگهان امام بزرگ آنجا به قتل می‌رسد. اتفاقات سیاسی بین مراجع بالا گرفته و امام آنجا به قتل رسیده. کارگردان از آن داستان پلیسی خلق کرده که به رقابت افراد رده بالای این مکان می‌پردازد. کارگردان در یادداشتی توضیح داده که می‌خواهد مسایل درون قدرت را بشکافد. او داستان خود را در مکانی فیلمبرداری کرده که تاکنون کسی نتوانسته دوبین خود را ببرد وی می‌گوید قصد من این نیست که درباره اسلام فیلم بسازم  بلکه راجع به ایدئولوژی و جنگ ایده‌هاست.
این فیلم محصول مشترک سوئد، فرانسه، مراکش است. به نظر می‌آید که «پسری از بهشت» می‌تواند به همراه «عنکبوت مقدس» ساخته علی عباسی که به مسائل مذهبی گره خورده جزو فیلمهای پربحث جشنواره کن ۲۰۲۲ باشد.
از دیگر فیلم‌ها که در اطراف مذهب ساخته شده، فیلم توری و لوکیتا ساخته برادران داردن است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها