تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۷/۱۰ - ۱۴:۳۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 67870

موزه جدید آکادمی اسکار در کنار ساختمان موزه‌ هنری لس‌آنجلس راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش سینماسینما، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار از بازگشایی موزه فیلم جدید خود را در لس‌آنجلس خبر داد.

عملیات طراحی و ساخت موزه فیلم جدید آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار با طراحی “رنزو پیانو” معمار شناخته شده جهان و طراح مرکز هنری ژرژ پمپیدو، از سال ۲۰۱۲ آغاز شده و پیش از این قرار بود در اوایل سال جاری میلادی افتتاح شود که این پیش بینی محقق نشد.

این موزه به مساحت ۳۰۰ هزار متر مربع شامل گالری فضای نمایشگاهی و سالن تئاتر و سینما می‌شود که در کنار ساختمان موزه‌ هنری لس‌آنجلس در ویل‌شایر افتتاح خواهد شد.

موزه جدید آکادمی اسکار میزبان کارگاه‌های آموزشی فیلمسازی توسط هنرمندان و رویدادهای ویژه ای خواهد بود.

تامین اعتبار ساخت این موزه در قالب هدایای مالی شخصیت ها و موسسات عمدتاً سینمایی صورت پذیرفته است. “تام هنکس”، “باب ایگر”‌ و “آنت بنینگ” هیات جذب کننده این اعتبارات را تشکیل می دهند. یکی از این کمک ها اهدای مبلغ ۲۵ میلیون دلار از سوی”دیوید گافن” برای احداث این موزه سینمایی است و به همین دلیل تئاتر موزه جدید آکادمی اسکار به نام “دیوید گافن” نامگذاری خواهد شد.

“گیل آن هرد”، تهیه‌کننده و عضو هیئت مدیره آکادمی اسکار، “جرالد شوارتز” مدیر کمپانی “آنکس” و بنیاد خانوادگی “سیمون/مان” نیز هر یک پنج میلیون دلار به موزه آکادمی اسکار اعطا کردند.

اولین مراسم جایزه اسکار در سال ۱۹۲۹ برگزار شد و زمان افتتاح این موزه با ۹۰ سالگی این مراسم همراه خواهد بود. برگزار کنندگان این رویداد معتقدند؛ موزه آکادمی اسکار فرازهای تاریخی بسیاری برای عرضه به علاقه مندان در اختیار دارد.

منبع: هنرآنلاین

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها