تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۱۰/۰۳ - ۱۶:۲۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 183028

با معرفی نامزدهای جوایز حلقه منتقدان لندن ۲۰۲۳، کمدی سیاه «اشباح اینیشرین» با کسب ۹ نامزدی پیشتاز شد.

به گزارش سینماسینما، فیلم «اشباح اینیشرین» ساخته مارتین مک‌دونا بیشترین نامزدی را از چهل و سومین دوره جوایز حلقه منتقدان لندن کسب کرد و در ۹ بخش نامزد دریافت جایزه شد. «افترسان» دیگر فیلم موفق امسال نیز که اولین فیلم بلند شارلوت ولز است با ۸ نامزدی جایگاه دوم را کسب کرد.

مارتین مک‌دونا پیشتر در سال ۲۰۱۸ با فیلم «سه بیلبورد بیرون ابینگ میزوری» ۳ جایزه بهترین فیلم، بهترین بازیگر زن برای فرانسیس مک‌دورماند و بهترین فیلمنامه را برای مک‌دونا از این منتقدان دریافت کرده است.

«اشباح اینیشیرین» درباره رابطه دوستانه ۲ مرد با بازی کالین فارل و برندن گلیسون در بخشی دورافتاده از ایرلند است. هر ۴ بازیگر این فیلم در بخش بهترین بازیگر و بهترین بازیگر نقش مکمل نامزد دریافت جایزه شده‌اند.

در بخش بهترین فیلم سال ۲۰۲۲ علاوه بر «افترسان» و «اشباح اینیشرین»، «همه زیبایی و خون‌ریزی»،‌ «تصمیم به ترک»، «همه‌چیز همه‌جا به یک‌باره»، «فابلمن‌ها»، «زندگی»، «سن اومر»، «تار»، «تاپ گان: ماوریک» با هم رقابت می‌کنند.

در بخش فیلم فیلم غیرانگلیسی زبان نیز «تصمیم به ترک» از کره، «ای‌او » از لهستان، «ختر آرام » از ایرلند، «RRR» از هند، «سن اومر»‌از فرانسه انتخاب شده‌اند.

بهترین کارگردان سال نیز قرار است از میان تاد فیلد برای «تار»،‌ دنیل کوان و دنیل شاینرت برای «همه‌چیز همه‌جا به‌یکباره»، مارتین مک‌دونا برای «اشباح اینیشرین»، پارک چان-ووک برای «تصمیم به ترک» و شارلوت ولز برای «افترسان» انتخاب شود.

تاد فیلد برای نوشتن فیلمنامه «تار»، دنیل کوان و دنیل شاینرت برای «همه‌چیز همه‌جا به یک‌باره»، مارتین مک‌دونا برای «اشباح اینیشرین»،‌ استیون اسپیلبرگ و تونی کوشنر برای «فابلمن‌ها» و شارلوت ولز برای «افترسان» نامزد بخش بهترین فیلمنامه شده‌اند.

در بخش بهترین بازیگر زن سال نیز رقابت بین کیت بلانشت برای «تار »،‌ آنا د آرماس برای «بلوند»، ویکی کریپس برای «کورساژ »،‌ فلورانس پیو برای «شگفتی» و میشل یو برای «همه‌چیز همه‌جا به یک‌باره» خواهد بود.

نامزدهای بهترین بازیگر مرد سال نیز شامل آستین باتلر برای «الویس »،‌ کالین فارل برای «اشباح اینیشرین»،‌ برندن فریزر برای «نهنگ »، پل مسکال برای «افترسان»، بیل نای برای «زندگی» است.

در بخش مستند سال «هرچه نفس می‌کشد»،‌ «همه زیبایی و خون‌ریزی»،‌ «آتش عشق»، «کورت وانه‌گات: رهایی در زمان»، «مون‌ایج دی‌دریم» با هم رقابت می‌کنند.

در بخش بهترین فیلم بریتانیایی/ ایرلندی سال برای دریافت جایزه آتنبرو نیز «افترسان »، «اشباح اینیشرین»، ‌«زندگی»،‌ «دختر آرام» و ‌«شگفتی» ‌جای گرفته‌اند.

در بخش بهترین بازیگر زن بریتانیایی که به یک بازیگر برای مجموعه‌ فیلم‌های یک سال تعلق می‌گیرد جسی باکلی، اولیویا کولمن، فلورانس پیو، اما تامپسون و لتیشا رایت با هم رقابت می‌کنند.

در بخش بازیگر مرد بریتانیایی نیز هریس دیکینسون،‌ کالین فارل، رالف فاینز، پل مسکال و بیل نای نامزد شده‌اند.

حلقه منتقدان لندن برندگان خود را ۵ فوریه ۲۰۲۳ معرفی می‌کنند. این مراسم برای اولین بار پس از پاندمی کرونا به صورت فیزیکی برگزار می‌شود. ۲۰۰ عضو این حلقه که همه منتقد سینمایی هستند، برندگان امسال را انتخاب می‌کنند.

منبع: مهر به نقل از اسکرین

لینک کوتاه

 

آخرین ها