تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۱۲/۲۲ - ۱۴:۲۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 171972

با معرفی برندگان جوایز آنی ۲۰۲۲ کمپانی سونی توانست عنوان بهترین انیمیشن سال را از آن خود کند و دیزنی را عقب براند.

به گزارش سینماسینما، نتفلیکس برنده بزرگ چهل‌ونهمین جوایز آنی بود که شنبه شب برگزار شد و توانست ۲۰ جایزه از ۳۱ جایزه اصلی رقابتی را طی مراسمی که به طور مجازی برگزار شد، به خود اختصاص دهد.

فیلم «میچل‌ها مقابل ماشین‌ها» به عنوان بهترین فیلم انیمیشن شناخته شد و روی هم رفته با ۸ پیروزی در صدر بخش سینمایی قرار گرفت. در بخش تلویزیونی هم «آرکِین» با ۹ جایزه از جمله جایزه بهترین برنامه تلویزیونی در بخش مخاطبان عام در صدر قرار گرفت.

فیلم مستند انیمیشن «فرار کن» محصول نئون ساخته یوناس پوهر راسموسن هم موفق به کسب جایزه بهترین فیلم مستقل شد.

«میچل‌ها مقابل ماشین‌ها» که ساخته سونی پیکچرز انیمیشن است، علاوه بر کسب جایزه اصلی همچنین توانست در بخش‌های نویسندگی، جلوه‌های ویژه، طراحی شخصیت، طراحی صحنه، صداپیشگی و تدوین برنده شود. پیروزی در بزرگ‌ترین جشنواره انیمیشن جهان می‌تواند به این فیلم شانس بیشتری در جوایز اسکار بدهد که رای‌گیری نهایی‌اش از پنج‌شنبه آغاز می‌شود.

دیگر پیروزی‌های «آرکین» که انیمیشنی محصول رایت گیمز سازنده بازی محبوب «لیگ آف لجندز» است هم در بخش‌های کارگردانی، جلوه‌های ویژه، انیمیشن شخصیت‌ها، طراحی شخصیت‌ها، طراحی صحنه، استوری بوردینگ، صداپیشگی و نویسندگی بودند.

دیگر پروژه‌هایی که چند جایزه بردند شامل «افسون» یا «انکانتو» و «مایا و سه نفر» می‌شدند. اولی توانست جوایزی در رشته‌های انیمیشن شخصیت، استوری بوردینگ و موسیقی را از آن خود کند و دومی که یک مجموعه انیمیشن ساخته خورخه گوتیرز است، به عنوان بهترین برنامه تلویزیونی برای کودکان شناخته شد.

منبع: مهر به نقل از ورایتی

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها