تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۹/۱۱ - ۰۶:۵۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 33716

مارتین اسکورسیزیپاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، چهارشنبه ۱۰ آذر با مارتین اسکورسیزی کارگردان برنده جایزه اسکار دیدار کرد.

به گزارش سینماسینما، اسکورسیزی ۷۴ ساله که برای نمایش ویژه فیلم «سکوت» به رم پایتخت ایتالیا سفر کرده است، تقریبا ۳۰ سال پیش از این با ساخت فیلم «آخرین وسوسه مسیح»، اهالی واتیکان را به خشم آورده بود.

«سکوت» تازه‌ترین فیلم مارتین اسکورسیزی درباره ماجراهای پیش روی مبلغان مسیحیت اروپایی در قرن هفدهم ژاپن است. پاپ فرانسیس نیز در روزگار جوانی می‌خواست که برای تبلیغ مسیحیت به ژاپن برود اما به دلیل مشکلات جسمانی نتوانست به رویای خود جامه عمل بپوشاند.

پاپ در این دیدار از علاقه خود برای خواندن رمانی گفت که اسکورسیزی با اقتباس از آن «سکوت» را ساخته است. رمان «سکوت» نوشته شوساکو اندو سال ۱۹۶۶ منتشر شد. اسکورسیزی شب پیش از دیدار با پاپ در نمایش ویژه فیلم «سکوت» برای بیش از ۳۰۰ روحانی یسوعی شرکت کرد. کارگردان «راننده تاکسی» یک نقاشی از مریم مقدس اثر هنرمندی ژاپنی در قرن هفدهم را به پاپ هدیه داد.
فیلم «سکوت» داستان دو مبلغ مسیحیت پرتغالی را روایت می‌کند که در قرن هفدهم میلادی برای جستجوی استاد خود به ژاپن سفر می‌کنند. شایع شده که استادشان زیر فشار و شکنجه ایمان خود را از دست داده است. در آن دوران مسیحیت در ژاپن ممنوع بود و پیروان این دین به صورت مخفیانه اعمال مذهبی خود را انجام می‌دادند.

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها