تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۱۰/۲۲ - ۲۲:۲۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 193652

موفقیت سریال اکشن و جنایی «سرقت پول» نتفلیکس، «پدرو آلونسو» بازیگر اسپانیایی را به یک ستاره جهانی تبدیل کرد و شهرت او با انتشار اخیر دنباله پیشانگر این سریال با عنوان «برلین» که در آن او بار دیگر نقش خود را به عنوان دزدی فریبنده ایفا می‌کند، افزایش یافته است.

به گزارش سینماسینما، «آلونسو» اذعان می‌کند که با توجه فراوان رسانه‌ای که با موفقیت بین‌المللی سریال «سرقت پول» همراه شد، احساس سردرگمی داشت، اما با این حال نگران این نیست که در این نقش به کلیشه تبدیل شود در عوض، فرصت برای بازی در سریال «برلین» را یک موهبت بسیار بزرگ از لحاظ داستانی و حرفه‌ای می‌داند.

این بازیگر اسپانیایی در گفت‌وگویی با هالیوود ریپورتر، درباره اینکه چرا سریال «برلین» به همان اندازه که تریلر جنایی است یک کمدی رمانتیک است، تناقضات شخصیت اصلی آن که هم عاشق پیشه و هم یک تروریست احساسی است و همچنین تاثیر موفقیت جهانی سریال اصلی «سرقت پول» در زندگی‌اش صحبت کرده است.

در جریان تبلیغ فصل آخر سریال «سرقت پول» گفتید که برلین شخصیتی متضاد است. وقتی همه چیز خراب می‌شود، وارد عمل می‌شود و وقتی همه چیز خوب پیش می رود، آنها را به هم می‌زند. در سریال جدید «برلین» که وقایع آن به پیش از «سرقت پول» بازمی‌گردد، چگونه با این شخصیت برخورد کردید؟

خطرناک‌ترین کاری که انجام دادیم مربوط به لحن سریال جدید بود. در یک ماه و نیم اول فیلمبرداری صدها بار در مورد لحن صحبت کردیم. بیشتر به سمت کمدی رمانتیک پیش می‌رفتیم. این شخصیت در حال تبدیل شدن به یک قهرمان فیلم با احساس خوب بود. در یک نقطه ما خود را در پاریس دیدیم که در حال صحبت درباره عشق هستیم. می‌ترسیدم شخصیت تحریف شود و ماهیت خود را از دست بدهد. داشتن برلین به عنوان یک بازیگر رومانتیک منطقی نیست؛ درست است؟ ما در حال ساخت یک ژانر جدید هستیم و متوجه شدیم که از جای دیگری صحبت می‌کنیم و این باعث شد ما با طیف وسیع‌تری از سبک‌ها کار کنیم. برلین در مواقعی ترسناک، غیرقابل پیش‌بینی و قطعاً غیرقابل نمایش است، اما همچنان به شدت به دنبال عشق رمانتیک است، حتی اگر از طریق استراتژی‌های بسیار سوال برانگیز این کار را انجام دهد. برای من، بزرگترین مشکل این بود که در کاراکتری به این پیچیدگی احساس راحتی کنم. ما مجبور شدیم سریال را بازآفرینی کنیم. فکر می‌کنم این یک تحول بسیار واضح در مقایسه با سریال اصلی است و گویی در کهکشان دیگری است.

نظر شما در مورد برلین و علاقه او به عشق در این سریال چیست؟

من فکر می‌کنم برلین یک تروریست عاطفی، یک جامعه‌ستیز، یک دروغگو و جانوری شیطانی است. اما در دنیایی که تقریباً همه ما زندگی‌های بسیار جدا از همدیگر را تجربه می‌کنیم، او سعی می‌کند هر لحظه را هم برای خودش و هم برای اطرافیانش بسازد. او همه چیز را به عنوان وسیله‌ای برای ویران کردن پنهان می‌کند. البته، اینکه چنین شخصیتی از عشق صحبت می‌کند، یک تناقض بزرگ است.

آیا ترسیدید در این نقش به دام بیفتید، از اینکه در نقش برلین کلیشه شوید؟

وقتی به من پیشنهاد شد برلین را بازی کنم، ترسی نداشتم که این شخصیت فراتر از سریال زندگی و حرفه‌ای نداشته باشد. مثل بازی در نقش شرلوک هولمز است. برلین یک مقوله است، یک مقوله روایی. به محض دیدن شخصیت‌های جدید [در برلین] با خودم گفتم، برلین قبلی از یک جهان متفاوت است. این زمان دیگری است، رویکردی دیگر، لحنی دیگر، ژانری دیگر. مواجه رسانه‌های با سریال «سرقت پول» باعث ایجاد سردرگمی در من شد اما برای بازی در سریال «برلین» یک موهبت حیاتی از لحاظ داستانی و حرفه‌ای بوده است و به من اجازه می‌دهد کارهای دیگری انجام دهم. امسال یک سریال غیرداستانی تولید، کارگردانی و نویسندگی کردم. من یک فیلم علمی تخیلی با نام «آگاهی» ساختم و یک رمان به اسم «کتاب فیلیپ» منتشر کردم. من این نقش را بر عهده می‌گیرم زیرا به من امکان می‌دهد زندگی‌های بسیار دیگری را تجربه کنم. به نظرم معامله بدی نیست.

سریال اصلی «سرقت پول» در طول پنج فصل عرضه شد و یک داستان کاملا خطی را دنبال نمی‌کرد و شخصیت برلین در پایان فصل دو کشته شد، اما توانست چندین بار از طریق فلش بک به سریال بازگردد. محبوبیت این شخصیت منجر به اولین اسپین آف سریال جنایی محبوب به نام «برلین» شد که به عنوان یک درام هشت قسمتی در نتفلیکس در ۲۹ دسامبر به نمایش درآمد. اگرچه سریال جدید تعلیق و هیجان نسخه اصلی را دنبال نمی‌کند و در بخش‌هایی شبیه یک کمدی رومانتیک است تا یک اکشن هیجانی، اما با تیم بازیگران غالبا جدید یک ماجراجویی سرگرم کننده برای مخاطبان محسوب می‌شود.

سریال «برلین» توسط الکس پینا سازنده سریال «سرقت پول» ساخته شده است. پینا در مصاحبه‌ای عنوان کرده که داستان این سریال در حدود سال ۲۰۱۳ اتفاق افتاده است و داستان نسخه اصلی سریال «سرقت پول» در سال ۲۰۱۷ روی داده است؛ به این معنی که زمان کافی بین آنها برای ساخت فصل دوم «برلین» وجود دارد، اگرچه هنوز تاییدی از این نظر وجود ندارد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

 

آخرین ها