تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۱۰/۰۹ - ۱۶:۰۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 193240

«پل شریدر» فیلمنامه نویس برنده اسکار معتقد است لئوناردو دی‌کاپریو بهتر بود نقش پلیس اف‌بی‌آی را در فیلم «قاتلان ماه کامل» بازی می‌کرد تا یک احمق!

به گزارش سینماسینما، پل شریدر فیلمنامه‌نویس فیلم‌هایی چون «راننده تاکسی» و «گاو خشمگین» از ساخته‌های مارتین اسکورسیزی عنوان کرد که اگر قرار بود فیلمنامه «قاتلان ماه کامل» را نیز بنویسد، با مسائل به شکل متفاوتی رفتار می‌کرد.

این کارگردان و فیلمنامه‌نویس آمریکایی در مصاحبه اخیر با لوموند فرانسه گفت که «قاتلان ماه کامل» اسکورسیزی را فیلم خوبی می‌داند اما معتقد است اگر دی کاپریو نقش مامور اف‌بی‌آی را بازی می‌کرد که درباره قتل‌های اوسیج تحقیق می‌کرد، می‌توانست بهتر از این باشد و گذراندن سه ساعت و نیم با یک احمق در فیلم زمان زیادی است.

خود اسکورسیزی نیز در ابتدا قصد داشت تا دی کاپریو در فیلم «قاتلان ماه کامل» نقش تام وایت مامور اف‌بی‌آی را بازی کند. او دو سال روی فیلمنامه از منظر شخصت تام وایت کار کرد که رهبری تحقیقات یک رشته قتل را در میان ملت اوسیج در دهه ۱۹۲۰ بر عهده گرفت. این فیلمساز اوایل سال جاری به ایریش تایمز گفت که دی کاپریو بود که شخصاً با او تماس گرفت و درخواست تغییر فیلمنامه را داد. این بازیگر می خواست در عوض نقش ارنست بورکهارت را بازی کند.

اسکورسیزی در این باره گفت: «من و اریک راث (همکار فیلمنامه‌نویسم) درباره روایت داستان از دیدگاه مأموران اداره اف‌بی‌آی که برای تحقیق وارد می‌شوند صحبت کردیم. پس از دو سال کار بر روی فیلمنامه، لئو نزد من آمد و از من پرسید: قلب این داستان کجاست؟ من با مردم اوسیج جلساتی داشتم و فکر کردم که داستان واقعی لزوماً از بیرون و با اداره اف‌بی‌آی نمی‌آید، بلکه بیشتر از درون از اوکلاهاما روایت شود».

ارنست بورکهارت یک کهنه سرباز جنگ جهانی اول بود که به توطئه حریصانه عمویش برای غارت ثروت ملت اوسیج کشیده شد. وفاداری ارنست زمانی مورد آزمایش قرار گرفت که با یک زن ثروتمند اوسیج به نام مولی (لیلی گلادستون) ازدواج کرد. جسی پلمونز هم ایفای نقش تام وایت مامور اداره اف‌بی‌آی برای بررسی سری قتل‌های مشکوک اهالی اوسیج را بر عهده داشت.

دی کاپریو پیش از این در مورد فیلمنامه اول به مجله بریتانیایی ووگ گفت: «احساس نمی‌کردم که به قلب داستان وارد شود. ما در داستان اوسیج غوطه ور نبودیم. این صحنه کوچک بین مولی و ارنست وجود داشت که در هنگام خواندن فیلمنامه چنین احساساتی را در ما برانگیخت و ما تازه شروع به نفوذ به این رابطه کردیم، زیرا بسیار پیچیده و عجیب و غریب بود و شبیه هیچ چیزی نبود که من قبلا تجربه کرده بودم».

تغییر فیلمنامه «قاتلان ماه کامل» برای اسکورسیزی که مورد تحسین قرار گرفته و جوایزی را برای این فیلم دریافت کرده، نتیجه داد. حلقه منتقدان فیلم نیویورک و هیات ملی نقد آمریکا این فیلم را به عنوان بهترین فیلم سال معرفی کردند، اگرچه به نظر می‌رسد پل شریدر «اوپنهایمر» ساخته کریستوفر نولان را به جای آن ترجیح می‌دهد. شرید فیلم نولان را «بهترین و مهم‌ترین فیلم قرن حاضر» توصیف کرده است.

منبع: ایسنا به نقل از ورایتی

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها