تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۴/۰۱ - ۱۴:۲۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 157661

استیون اسپیلبرگکمپانی امبلین استیون اسپیلبرگ با مشارکت با نتفلیکس در سال چند فیلم بلند تولید می‌کند.

به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، کمپانی امبلین استیون اسپیلبرگ با امضای قراردادی با نتفلیکس سالانه چند فیلم بلند برای اکران آنلاین تولید می‌کند.

این قرارداد به نتفلیکس اجازه می‌دهد تا با یکی از مشهورترین کارگردان‌های دنیا در صنعت تولید فیلم همکاری کند و این در حالی صورت می‌گیرد که دیگر رقبا چون دیزنی پلاس، اچ‌بی‌او مکس و دیگران با ایجاد سرویس اکران آنلاین وارد گود رقابت با این کمپانی بزرگ استریمینگ شده‌اند.

از این حرکت به عنوان تغییری عمده در هالیوود یاد شده و علت عمده آن هم این است که تا پیش از این اسپیلبرگ میانه خیلی خوبی با نتفلیکس و امکان تماشای آنلاین فیلم نداشت. وی سال ۲۰۱۹ از اسکار خواسته بود فیلم‌هایی را که تنها به صورت آنلاین دیده می‌شوند از واجد شرایط بودن شرکت در رقابت‌های اسکار منع کند.

البته وی بعداً در مقاله‌ای برای نیویورک تایمز سعی کرد روشن کند که بحث وی بازداشتن نتفلیکس نیست و تاکید وی بر تجربه تماشای فیلم در سینماهاست، هر چند معتقد است مردم می‌توانند خود تصمیم بگیرند که فیلم را در صفحه بزرگ تماشا کنند یا کوچک.

با عقد این قرارداد به نظر می‌رسد امبلین ظرف چند سال حداقل سالی ۲ فیلم برای نتفلیکس تولید کند و حتی اسپیلبرگ کارگردانی برخی پروژه‌های نتفلیکس را برعهده بگیرد. به نظر می‌رسد نتفلیکس تامین کننده بودجه لازم برای این تولیدات خواهد بود.

پیش از این هم امبلین و نتفلیکس همکاری‌هایی با هم داشته اند که «دادگاه شیکاگو ۷» از جمله آنهاست. این فیلم را امبلین تهیه کرد و بعد در دوران شیوع کرونا به نتفلیکس فروخت. این فیلم ۶ نامزدی اسکار کسب کرد.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها