تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۱۲/۲۵ - ۱۴:۱۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 195525

ژولیت بینوش، بازیگر فرانسوی برنده اسکار جانشین فیلمساز لهستانی آگنیشکا هالند در مقام رئیس آکادمی فیلم اروپا می‌شود.

به گزارش سینماسینما، ژولیت بینوش رئیس آکادمی فیلم اروپا می‌شود. این سمت افتخاری اولین بار در اختیار اینگمار برگمان بود که به عنوان اولین رئیس آکادمی و از سوی ۴۰ عضو موسس آکادمی در سال ۱۹۸۹ انتخاب شد. ویم وندرس که سال ۱۹۹۶ جانشین برگمان شد تا سال ۲۰۲۰ خدمت کرد و در نهایت هالند عنوان اولین رئیس زن آکادمی را از آن خود کرد. وی اکنون تصمیم به کناره‌گیری گرفته است.

مایک داونی رئیس هیات مدیره آکادمی در بیانیه‌ای اعلام کرد به خواست آگنیشکا هالند احترام می‌گذارند و درک می‌کنند که داشتن مسئولیت‌هایی در کنار فیلم‌سازی، هر چند الهام‌بخش و مهم، گاه می‌تواند مانع خلق هنر شود.

در این بیانیه از سوی آکادمی فیلم اروپا، از هالند برای حمایت فوق‌العاده، قدرت و دید قوی‌اش در تمام وظایفی که در ساختار آکادمی انجام داد، تشکر شده است.

جدیدترین فیلم هالند با عنوان «مرز سبز» که درباره مهاجرت است، برنده جایزه ویژه هیات داوران ونیز شد. وی در حال آماده شدن برای شروع فیلمبرداری فیلم بیوگرافی از زندگی کافکا نویسنده مشهور با عنوان «فرانتس» به تهیه کنندگی مایک داونی است.

ژولیت بینوش که سال‌ها عضو فعال آکادمی فیلم اروپا بوده است، پس از تایید رسمی نامزدی‌اش برای ریاست توسط اکثریت اعضای آکادمی، این سمت را از اول ماه مه برعهده می‌گیرد. وی با جدیدترین فیلمش با عنوان «طعم چیزها» در جشنواره کن در بخش رقابتی حضور داشت و فیلم جایزه بهترین کارگردانی را برای تران آن هونگ دریافت کرد. این فیلم نماینده فرانسه در اسکار بود. این بازیگر در سریال کوتاه «نگاه جدید» برای اپل تی‌وی پلاس در نقش کوکو شانل در کنار بن مندلسون بازی کرده است.

منبع: مهر به نقل از ورایتی

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها