تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۱۰/۳۰ - ۱۹:۲۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 193868

هفتاد و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین در ۱۵ فوریه ۲۰۲۴ با نخستین نمایش جهانی فیلم «چیزهای کوچک مانند این» محصول ایرلند و بلژیک افتتاح می‌شود.

به گزارش سینماسینما، فیلم «چیزهای کوچک مانند این» به کارگردانی تیم میلانتس بر اساس فیلمنامه‌ای از اندا والش و با حضور بازیگران بین‌المللی شامل کیلین مورفی، آیلین والش، میشل فیرلی و امیلی واتسون در بخش رقابتی برلیناله نخستین نمایش جهانی خود را تجربه خواهد کرد.

تیم میلانتس کارگردان فیلم «چیزهای کوچک مانند این» پیش از این در فصل سوم سریال معروف «پیکی بلایندرز» با کیلین مورفی همکاری کرده بودند. داستان این فیلم در کریسمس سال ۱۹۸۵ اتفاق می‌افتد، زمانی که یک پدر فداکار و تاجر زغال‌سنگ به نام بیل فرلونگ (کیلین مورفی) رازهای خیره‌کننده‌ای را که در صومعه شهرش نگهداری می‌شود، همراه با برخی از حقایق تکان‌دهنده کشف می‌کند.

این فیلم حقایقی تکان دهنده را در مورد رختشویخانه‌های مگدالن ایرلند نشان می‌دهد، پناهگاه‌های وحشتناکی که توسط مؤسسات کاتولیک رومی از دهه ۱۸۲۰ تا ۱۹۹۶ اداره می‌شدند و هدف آنها ظاهراً اصلاح زنان جوانی بوده که معصومیت خود را از دست داده بودند.

کیلین مورفی و آلن مولونی به همراه کاترین مگی و مت دیمون در کنار بن افلک به عنوان یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی، تهیه‌کنندگی این فیلم را بر عهده داشته‌اند.

هفتاد و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین از تاریخ ۵ تا ۲۵ فوریه ۲۰۲۴ (۲۶ بهمن تا ۶ اسفند) در آلمان برگزار می‌شود و لوپیتا نیونگو بازیگر و فیلمساز کنیایی-مکزیکی برنده اسکار، ریاست هیات داوران بین المللی جشنواره فیلم برلین را بر عهده خواهد داشت و مارتین اسکورسیزی نیز با دریافت جایزه خرس طلایی افتخاری مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها