تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۰/۰۵ - ۱۴:۲۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 36916

مارگو رابیبا محبوب‌ترین چهره‌های سال آشنا شوید.

به گزارش سینماسینما، با پایان سال میلادی شاهد منتشر شدن فهرست‌های مختلفی از سوی پایگاه‌های سینمایی معتبر جهان هستیم. اتفاقی که هر سال وجوه مختلفی به‌خود گرفته است و دیگر تنها در زمینه‌های هنری و بهترین آثار سینمایی یا تلویزیونی خلاصه نمی‌شود. چهره‌های مشهور عرصه هنر در‌حال‌حاضر مهم‌ترین رکن ادامه حیات صنعت سینما محسوب می‌شوند و همین واقعیت بهانه لازم برای معرفی موفق‌ترین چهره سال را به‌دست پایگاه‌های سینمایی می‌دهد. در این میان تارنمای «آی ام دی بی» مانند هرسال محبوب‌ترین و موفق‌ترین چهره خود را از میان تعداد جست‌وجوی کاربران خود انتخاب کرده است. به این ترتیب که؛ با نگاهی بر تعداد مخاطب یک چهره سینمایی می‌توان به محبوبیت وی در برهه‌ای خاص پی برد، امری که با ظهور و قدرتمندتر شدن دنیای مجازی هر سال نتایج جالب‌تری را به ارمغان می‌آورد. زیرا تجربه انتشار فهرست بیشترین جست‌وجوی مجازی در سال‌های گذشته به‌خوبی نشان می‌دهد که مخاطبان بی‌شمار سینما و تلویزیون ناخودآگاه موفق‌ترین و مناسب‌ترین فرد میان هزاران هنرمند مشهور جهان را در این زمینه انتخاب می‌کنند؛ این درحالی است که نباید فراموش کرد موفقیت بازیگران و ستاره‌های سینما ارتباط مستقیمی با مقبول بودن آن‌ها نزد عامه مردم دارد. در این فهرست ۱۰ ستاره‌ای که بیشترین تعداد جست‌وجوی اینترنتی را در طول سال ۲۰۱۶ داشته‌اند به‌ترتیب مشاهده می‌کنید؛ اشخاصی که از سوی مخاطبان سینما و پایگاه‌های مجازی سینمایی (از تعداد نظرهایی که درباره آن‌ها داده شده تا میزان مطالبی که در موردشان به‌اشتراک گذاشته شده) به‌عنوان محبوب‌ترین ستاره سال انتخاب شده‌اند.

لئوناردو دی‌کاپریو

۱۰ – لئوناردو دیکاپریو

بر کسی پوشیده نیست که علت حضور لئوناردو دیکاپریو در این فهرست اخذ جایزه اسکارش با حاشیه‌های منحصر‌به‌فرد این اتفاق است. دیکاپریو سال گذشته را درحالی آغاز کرد که پس از تلاش‌های فراوان موفق به کسب جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم «از گور برخاسته» شد. اما ادامه سال برای وی و مخاطبانش بی‌حاشیه نبود، او با حضور فعال در دنیای سیاست و تلاش‌های بی‌شائبه‌اش برای حفظ محیط‌ زیست به چهره‌ای خبرساز مبدل شد. دی کاپریو با ساخت مستند «پیش از وقوع سیل» نیز فعالیت‌های انسان‌دوستانه و محیط‌زیستی خود را در نیمه دوم سال به‌صورت جدی‌تر ادامه داد و در مرکز توجه علاقه‌مندان دنیای سینما باقی ماند.

هالی بنت

۹ – هالی بنت

شاید به‌صورت عادی نام هالی بنت باید در میان افراد نوظهور صنعت سینما قرار می‌گرفت. چهره‌ای تازه که توجه طیف گسترده‌ای از علاقه‌مندان بازیگری را جلب کرده است. اما بنت مانند عنوان اثر اسکاری امسالش «قوانین صدق نمی‌کند» عمل کرده و با تعداد بسیار بالای جست‌وجوی مجازی در رده ستاره‌های حرفه‌ای‌تر سینما قرار گرفته است. علت این کنجکاوی‌های گسترده در مورد او نیز بسیار مشخص است؛ بنت در سال ۲۰۱۶ در مهم‌ترین آثار سینمایی نقش‌هایی مهم و محوری برعهده داست. سال را با «جنب‌و‌جوش هنری» آغاز کرد و سپس در کنار پاتریک ویلسون و جسیکا بیل در «گونه‌ای از قتل» دیده شد و سپس در بازسازی «هفت دلاور» درخشید و در اثر حساسی چون «دختری در قطار» جایگاهش را به‌عنوان ستاره تثبیت کرد.

دیزی ریدلی

۸ – دیزی ریدلی

مشخص بود با اکران «جنگ ستارگان: بیداری نیرو» در سال گذشته خیل عظیمی از کنجکاوی‌ها در مورد بازیگر تازه به میدان آمده آن، دیزی ریدلی آغاز خواهد شد. کنجکاوی‌‌هایی که با گذشت زمان مهر تایید بر توانایی این ستاره ۲۴ ساله زد و ریدلی را مبدل به یکی از محبوب‌ترین افراد سال ۲۰۱۶ کرد. یکی از مهترین ارکان اصلی محبوبیت ریدلی در سال ۲۰۱۶ خبر حضور وی در فیلم «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» بود، جایی که تحت هدایت کنت برانا در کنار ستارگانی چون جانی دپ، پنه‌لوپه کروز و میشل فایفر ظاهر خواهد شد، این درحالی است که ریدلی تا پایان سال آینده در چهار اثر مهم سینمایی دیگر حضور خواهد یافت.

۷ – آلیشیا ویکاندر

دخترک عجیب فیلم «ابر ماشین» دیگر با این نام شناخته نمی‌شود. آلیشیا ویکاندر با کسب جایزه اسکار برای «دختر دانمارکی» موقعیت هنری خود در سینما را تثبیت کرد و سپس با حضور در کنار مایکل فاسبندر در فیلم «نور میان اقیانوس‌ها» راه سال گذشته‌اش را به‌سوی محبوبیت ادامه داد. اما حضور ویکاندر در کنار مت دیمون با فیلم «جیسون بورن» خبر نقش‌آفرینی او در قالب لارا کرافت باعث محبوبیت وی در میان علاقه‌مندان بلاک‌باسترهای سینما شد. در حقیقت ویکاندر به‌صرف قبول نقش‌آفرینی در قالب شخصیتی که برای آنجلینا جولی محبوبیت جهانی به‌ارمغان آورد در رده هفتم پر جست‌وجوترین ستارگان سال سینما در دنیای مجازی قرار گرفته است.

گال گادوت۶ – گال گادوت

بازیگر تازه نقش «زن شگفت انگیز» سینما گال گادوت سال بسیار پرکاری را پشت سر گذاشت. ولی اشتباه نکنید علت اصلی محبوبیت وی به‌عنوان یکی از برترین ستاره‌های سال همچنان حضورش در نقش «زن شگفت‌انگیز» است. بلاک‌باستری که سال آینده اکران خواهد شد و گادوت در محصولی از دی‌سی کامیکز حداقل برای نیم دهه بعد شاهزاده دایانا (یا همان زن شگفت‌انگیز) ظاهر خواهد شد. گادوت در ابتدای سال با فیلم پرستاره «سه ۹» در کنار چیوتل اجیوفور و کیت وینسلت کار خود را آغاز کرد، سپس با کوین کاستنر و رایان رینولدز در «مجرم» ایفای نقش کرد و به‌عنوان برگ برنده در «بتمن بر علیه سوپرمن» حضور کوتاهی در نقش زن شگفت‌انگیز داشت. گادوت با پخش تیزرهای تبلیغاتی «لیگ عدالت» نیز بیشتر مورد توجه قرار گرفت و درنهایت با اثر کمدی «همگام با خانواده جونز» سال را به پایان رساند.

مورنا باکارین

۵ – مورنا باکارین

بازیگر برزیلی مجموعه تلویزیونی «میهن» مورنا باکارین، درحالی جزو پر جست‌وجوترین افراد سال ۲۰۱۶ قرار گرفت و آمار خود در این امر را بالا برد که هم در تلویزیون با مجموعه «گاتام» پله‌های شهرت را پیش از هر زمان دیگری طی کرد و هم به‌صورت موازی در سینما با فیلم پدیده سال «دِدپول» در کنار رایان رینولدز شهرتی جهانی به‌دست آورد. یکی از نکات قابل‌توجه محبوبیت باکارین در سال گذشته، حضور وی در نقش‌هایی است که به‌ظاهر نباید باعث قرارگرفتن ایفا کننده‌اش در رتبه پنجمین ستاره محبوب سال باشد؛ نقش‌هایی فرعی که باکارین به‌خوبی از پس ایفای آن‌ها برآمده و میانه این فهرست را از آن خود کرده است.

تام هاردی۴ – تام هاردی

طرفداران بی‌شمار تام هاردی نباید نگران باشند زیرا او حتی در سالی که در اثر قابل‌توجهی بازی نکرده است از رتبه‌های بالای فهرست محبوب‌ترین ستاره‌های سال پایین‌تر نمی‌آید. هاردی که سال گذشته جایگاه اول محبوب‌ترین بازیگر سال را در اختیار داشت با سقوطی سه پله‌ای در رتبه چهارم قرار گرفته است و به‌خاطر داشته باشید این اتفاق در صورتی است که هاردی پس از نامزدی اسکارش برای «از گور برخاسته» در هیچ اثر دیگری دیده نشده است. در حقیقت فعالیت‌های هنری وی در سال گذشته مربوط به مجموعه‌های تلویزیونی کشورش انگلستان می‌شود؛ سریال «پیکی بلایندرز» که فصل سومش را پشت‌سر گذاشته است و مجموعه «تابو» که تا چندی دیگر آغاز به‌کار خواهد کرد. یکی دیگر از خبرهای مهمی که علاقه‌مندان این ابرستاره سینمای امروز را وادار به کند‌و‌کاوهای مجازی کرد، حضورش در فیلم «دانکرک» اثر جدید کریستوفر نولان بود، اثری که سال آینده به اکران درخواهد آمد و سومین همکاری نولان و هاردی را رقم می‌زند.

میلی بابی براون

۳ – میلی بابی براون

پدیده دوست‌داشتنی عصر طلایی تلویزیون دختر بچه‌ای ۱۲ ساله با نام میلی بابی براون است که با مجموعه غافلگیر‌کننده «چیزهای عجیب» به‌شهرتی جهانی دست یافته است. میلی بابی براون که اصلیتی اسپانیایی دارد با حضور در نقشی طلایی با نام الون وارد دنیای حیرت‌انگیز مجموعه برادران دوفر شد. او قدرتی فراانسانی داشت و در کنارش شکنندگی دختر بچه‌ای معصوم را به‌خاطر می‌آورد. این ویژگی‌ها شخصیت الون را شاید به محبوب‌ترین کاراکتر سال و نقش‌آفرین‌اش را به یکی از محبوب‌ترین ستاره‌های نوظهور دنیای سینما و تلویزیون مبدل کرد. بابی براون به‌شکل اعجاب‌انگیزی در جایگاه سوم جست‌وجوهای دنیای مجازی در میان ستارگان جهان قرار گرفته و از سویی دیگر محبوب‌ترین ستاره نوظهور سال نیز لقب گرفته است. این درحالی است که این دختر بچه ۱۲ ساله از هم‌اکنون شاهد ساخته‌شدن برچسب‌ها، پوسترها، پیکسل‌های تصویری و انواع نشانه‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی از چهره و شمایل خودش در مجموعه «چیزهای عجیب» بوده است.

امیلیا کلارک
۲ – امیلیا کلارک

در ماه ژوئن سال ۲۰۱۶ بود که امیلیا کلارک جایگاه خود به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین ستاره‌های دنیای سینما و تلویزیون را با حضور در اثر رمانتیک «من پیش از تو» به‌اثبات رساند. کلارک که پیش از آن با درخشش در فصل ششم مجموعه تلویزیونی «بازی تاج‌و‌تخت» بار‌دیگر نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته بود توانست توانایی‌های خود را بر پرده نقره‌ای هم به اثبات رسانده و به یکی از پر جست‌وجوترین افراد سال در تارنماهای مجازی مبدل شود. کلارک با همراهی سام کلافلین، همبازی‌اش در «من پیش از تو» به یکی از بهترین و محبوب‌ترین زوج‌های سینمایی سال ۲۰۱۶ مبدل شدند تا باردیگر پیگیر بودن علاقه‌مندان به آثار عاشقانه را گوشزد کنند. یکی دیگر از دلایل چرخیدن نام کلارک بر سر زبان‌ها درسالی که گذشت، خبر حضور وی در اثری برگرفته شده از دنیای «جنگ ستارگان» بود، امری که علاقه‌مندان بی‌شمار این اثر فانتزی را نیز به صف علاقه‌مندان این بازیگر جوان اضافه کرد.

مارگو رابی

۱ – مارگو رابی

مارگو رابی، سال گذشته جایگاه سوم این فهرست را تنها به‌صرف انتشار تیزر تبلیغاتی «جوخه انتحاری» در اختیار داشت و حتی شکست هنری فیلم در سال جاری نتوانست از محبوبیت وی در ارائه نقش هارلی کوئین کم کند. رابی امسال با اختلاف قابل‌توجهی در صدر فهرست ستارگان محبوب جهان قرار گرفته است. استقبال از شخصیت هارلی کوئین در دنیای مجازی روز‌به‌روز افزایش یافت و درنهایت تمام شبکه‌های اجتماعی نیز در تسخیر طرح‌های گرافیکی رابی در قالب این کاراکتر درآمد. این در‌حالی است که رابی با دو اثر دیگر با نام‌های «ویسکی تانگو فاکستروت» و «افسانه تارزان» گیشه قابل‌ملاحظه‌ای برای کمپانی‌های فیلمسازی به ارمغان آورد و قراردادهای حضور در آثار سینمایی بزرگ و کوچک این بازیگر استرالیایی تا سال ۲۰۱۸ بسته شده است.

منبع: صبا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها