تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۳/۱۸ - ۱۰:۳۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 113842

۲۰۰ کشور جهان، فیلم برنده نخل طلای جشنواره امسال را خریدند.

به گزارش سینماسینما، سایت اسکرین اینترنشنال خبرداد که «پارازیت» اثر بونگ جون هو فیلمساز کره ای رکوردی خاص در تاریخ جشنواره کن به جای گذاشته و تمام رکوردهای فروش قبلی را شکسته و می رود تا به پدیده ای نو تبدیل شود.

این فیلم توانسته در هفته اول نمایش خود در کره ۳۸ میلیون و پانصد هزار دلار فروش داشته باشد که معادل چهارونیم میلیون تماشاگر در کشور کره جنوبی است. تاکنون سابقه نداشته است که یک فیلم برنده نخل طلا در هفته اول نمایش خود در سالن های سینما به چنین موقعیتی دست پیدا کند.

بالاترین فروشی که فیلم برنده نخل طلا در هفته اول نمایش خود داشته متعلق به «فارنهایت ۹/۱۱» اثر مایکل مور بود که درسال ۲۰۰۴ در آمریکا به دست آمده بود؛ این درحالی است که «پالپ فیکشن» دیگر برنده نخل طلا برای کمپانی میراماکس درسال ۱۹۹۴ توانسته بود در هفته اول نه میلیون و سیصدهزار دلار درگیشه های امریکا فروش کند.

بونگ جون هو، کارگردان کره ای فیلم، بعداز دو فیلم موفق «اوکجا» و «یخ شکن» که درخارج ساخته بود با فیلم «پارازیت» به کشورخود بازگشت و موفق ترین اثر خود تا به امروز را کارگردانی کرد.

کمپانی تهیه کننده این فیلم بعد از به دست آوردن نخل طلا آن را به حدود ۲۰۰ کشور فروخته است. این اولین بار در طول تاریخ جشنواره کن است که چنین اتفاقی رخ می دهد. این فیلم اول در کره جنوبی و سپس در فرانسه به نمایش عمومی در آمده و از اکتبر در آمریکا و سایر کشورها نمایش داده خواهد شد. کارشناسان پیش بینی می کنند که «پارازیت»، به احتمال قوی شانس بسیاری برای به دست آوردن اسکار بهترین فیلم خارجی در سال ۲۰۲۰ خواهد داشت.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها