برندگان جایزه پولیترز ۲۰۱۸ در بخش روزنامه نگاری دوشنبه(ساعت اولیه سهشنبه به وقت ایران) در دانشگاه کلمبیای نیویورک معرفی شدند.
به گزارش سینماسینما، برندگان بهترین آثار روزنامهنگاری سال ۲۰۱۸ در ۱۴ بخش شناخته شدند.
برندگان عبارتند از:
در بخش سرویس عمومی: نیویورک تایمز و نیویورکر برای پوشش رسوایی جنسی در هالیوود و ایجاد آزار جنسی برای زنان در صنعت سرگرمی و دیگر صنعتها در سراسر جهان
گزارش خبری: کارکنان پرس دموکرات در سانتا رزای کالیفرنیا برای پوشش اخبار مربوط به آتش سوزیهای این منطقه
گزارش تحقیقی: به واشنگتن پست برای افشای اخبار مربوط به کاندیدای سنا روی مور درباره آزار جنسی دختران نوجوان
گزارش اکتشافی: به کارکنان آریزونا ریپابلیک و یواسای تودی نتورک برای پوشش خبری مربوط به اظهارات ترامپ درباره دیوار کشیدن در مرزهای جنوبی
گزارش محلی : به گروه واشنگتن پست و گروه کارکنان نیویورک تایمز برای پوشش روابط بین مقامات رسمی روسیه و تیم دونالد ترامپ
گزارش بینالمللی: به کلر بالدوین، اندرو آر. سی مارشال و مانوئل موگاتو از «رویترز» و «ریپورتینگ» برای پوشش اخبار مربوط به جنگ خونین مواد مخدر توسط رودریگو دوآرته رییس جمهوری فیلیپین
نوشته بلند: به راشل کادزی گانسا گزارشگر آزاد «جی کیو» برای تصویری از دیلن روف قاتل چارلستون
تفسیر: به جان آرچیبالد از آلاباما مدیا گروپ برای تفسیر درباره فساد سیاسی، حقوق زنان و دورویی در آلاباما و سراسر آمریکا
نقد: به جری سالتز از نیویورک مگزین برای مجموعه کارهایش درباره هنرهای بصری در آمریکا
سرمقاله: به اندی دومینیک از دس ونیس رجیستر برای بررسی عواقب خصوصیسازی بخش سلامت در آیوا
کارتون: به جیک هالپرن، نویسنده آزاد و مایکل اسلوآن کارتونیست آزاد برای روایت گرافیکی پرقدرت درباره مهاجران منتشر شده در نیویورک تایمز
عکس: به رایان کلی از دیلی پروگرس برای تصویر تظاهرات گروهی معترض در شارلوتزویل ویرجینیا
عکس خبری: به گروه رویتز برای تصاویری از خشونت علیه پناهندگان روهینگیا در میانمار
جایزه پولیتزر جایزهای در روزنامهنگاری، ادبیات و موسیقی است که بخشهای گوناگون دارد. این جایزه معتبرترین جایزه روزنامهنگاری در آمریکا است که هر سال (از سال ۱۹۱۷) با نظارت دانشگاه کلمبیا به روزنامهنگاران (و نیز به نویسندگان و شاعران و موسیقیدانان) داده میشود. این جایزه بهنام بنیانگذار آن جوزف پولیتزر، روزنامهنگار مجاریتبار آمریکایی، در سده نوزدهم نامگذاری شدهاست.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تردید لئوناردو دیکاپریو درباره تصاحب هالیوود توسط هوش مصنوعی
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- کسی برای شهرت، تره هم خُرد نمیکند/ جورج کلونی از بزرگ کردن فرزندانش در هالیوود صرفنظر کرد
- فهرست تهیهکنندگان هم عقب افتاد/ تعویق در اعلام نامزدهای اسکار ۲۰۲۵ به دلیل آتشسوزی لسآنجلس
- ثبات فروش گیشه سینماهای ایتالیا در سال ۲۰۲۴
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ نیکول کیدمن: در سال ۲۰۰۸ بازیگری را رها کردم/ فکر میکردم کارم تقریباً تمام شده است
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ۱۷ فیلم برتر برای تماشای آنلاین در آذر ۱۴۰۳؛ از «بیتلجوس ۲» تا «ماریا»
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ آیا اعتیاد هالیوود به دنبالهها آینده سینما را میبلعد؟
- اصغر فرهادی در لسآنجلس فیلم میسازد
- در روز همبستگی؛ نویسندگان بریتانیا در حمایت از اعتصاب در آمریکا به خیابان میآیند
- سینمای ایران جایگزین هالیوود در روسیه میشود؟
- فیلمسازی در عربستان رشد میکند/ پاداشها و طرحهای تشویقی برای سازندگان فیلم و سریال
- تماشاگران چینی به «مرگ بر روی نیل» هالیوودی اقبال نشان ندادند
- کارگردان «پدرخوانده» در پیادهروی مشاهیر هالیوود ستارهدار شد
- پایان محدودیتهای سینمایی در هالیوود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





