تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۱۰/۳۰ - ۱۵:۲۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 148875

سینماسینما، کیوان کثیریان

آقای انتظامی رییس محترم سازمان سینمایی
می‌خواهم نظر شما را به چند نکته جلب کنم:
اول: جواد شمقدری در سریال روزهای ابدی که از تلویزیون -که طبعا محدودیت‌های بسیار سخت‌تری به لحاظ پوشش نسبت به سینما دارد- پخش می‌شود، برخی زنان پیش از انقلاب را به کرات با کلاه‌گیس نشان داده و با این تمهید از دام حجاب غیرواقعی برای برخی زنان و همچنین زنان خارجی گریخته است.

دوم: پسر آقای شمقدری که معمولا به ساخت مستندهایی با موضوع جنسی علاقه‌مند است یک توئیت زده و به این تمهید پدرش نازیده‌ است. او این اقدام را به نقل قولی که از امام می‌گویند، نسبت داده و نوشته: «بعد از انقلاب، کارگردانان باید زنان را با روسری نشون می‌دادند، حتی در خانه. همون موقع مساله رو با امام مطرح می‌کنند، شنیده شده پیشنهادی میاد که از کلاه‌گیس استفاده کنین. حالا جواد شمقدری (پدرم) در سریال «روزهای ابدی»  از این راهکار استفاده می‌کنن. نظرتون راجع به این کار چیه؟»

سوم: آقای کیانوش عیاری سه سال پیش فیلم کاناپه را ساخته‌اند که فیلم خوبی هم هست و احتمالا شما بخش‌هایی از آن را دیده باشید. در این فیلم برای واقعی شدن صحنه‌های داخل خانه برای فرزندان و همسر مرد خانواده از کلاه‌گیس استفاده شده؛ آن‌ هم به شکلی که بشود کلاه‌گیس بودنش را فهمید، چون طبیعی نیست که زن و دختران یک مرد جلوی پدر یا شوهرشان در خلوت خانه، حجاب کنند. آن فیلم توقیف شده و توقیف مانده است.

چهارم: به گفته‌ای از خودتان توجه کنید: «حسین انتظامی شفافیت را پیش‌بینی‌پذیری دانست و اظهار کرد: کسی که هر کدام از شیوه‌نامه‌های نظارتی یا حمایتی را می‌خواند باید بتواند بدون مراجعه، واکنش ما را با احتمال بالا حدس بزند: اینکه با درخواست او موافقت می‌کنیم؟ و اگر مخالفت می‌کنیم اولا به استناد کدام مقرره بالادستی است؟ و ثانیا آیا با فرد دیگر در شرایط مشابه، عین همین رفتار را می‌کنیم یا تبعیض قائل می‌شویم؟» به «ثانیا»‌تان توجه مضاعف کنید. این مفهوم را در توئیت‌های‌تان هم می‌شود دید.

پنجم: شما دکترای مدیریت دارید. گفتن این حرف‌ها به شما زیره به کرمان بردن است. اما یک مدیر گاهی نیاز دارد لااقل یک نقطه مثبت برجسته در کارنامه‌اش داشته باشد که دوران او را با همان به یاد بیاورند. یک حرکت شجاعانه که در یادها بماند. اسلاف شما گاهی از این کارها کرده‌اند.

ششم: در دوره شما که شاخ‌های اینستاگرامی اجازه فیلمسازی دارند، لااقل کاری کنید که کیانوش عیاری‌ها در محاق توقیف نمانند. بگذارید در دوره شما امثال کیانوش عیاری هم چیزی گیرشان بیاید.

منبع: اعتماد

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها