سینماسینما، ایلیا محمدینیا
کشتارگاه در پردازش داستانش ناتوان است
عباسی امینی در “کشتارگاه “از همان ابتدای فیلم با سکانسی هولناک مخاطب را درگیر اثرش می کند.اما در ادامه در پردازش چرایی این اتفاق دست بالایی ندارد. به همین جهت هم هست که مخاطب خیلی زود از فیلم خسته می شود. ورود داستانک هایی چون ورود بچه های هاشم و پیگیری هایی که از عبد نگهبان کشتارگاه می کنند آنقدر کشش ندارد که بتواند تا انتهای فیلم به عنوان دست آویزی منطقی و اثر گذار برای ادامه قصه استفاده شود در نتیجه سکانس های پایانی ورود برادر هاشم به ماجرای برادرش و حتی شکل انتقام جویی اسماء دختر هاشم چندان باورپذیری نداشته باشد.
مساله قاچاق ارز هم بیشتر از اینکه کمکی به پیشبرد داستان فیلم کند بر ابهامات آن اضافه می کند.
چرا مهندس به یک باره به امیر در امر قاچاق ارز با حجم بالا و گوسفند به عراق و بالعکس اعتماد می کند؟
چرا امیر مهندس را درگیر اتفاقات پایان فیلم می کند؟
مردن در آب مطهر فاقد پیچیدگی دراماتیک است
برادران محمودی در آخرین ساخته سینمایی خود داستانی عاشقانه رادر بطن یک مضمون ملتهب اجتماعی به تصویر کشیدند. فیلمساز در به تصویر کشیدن داستانش موفق عمل می کند و داستانش را بی هیچ پیچیدگی و لکنتی به تصویر می کشید با این همه فیلم از حد یک فیلم خوب تلویزیونی فراتر نمی رود. چرا که در فیلم درامی شکل نمی گیرد. گره افکنی و تعلیقی در فیلم شاهد نیستیم تا در پس آن تماشاگر شاهد گره گشایی آن باشد.
در شخصیت پردازی فیلم کاراکترها یا سیاهند یا سفید حد وسطی وجود ندارد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سینماسینما/ آمار تماشاگران فیلمهای خارجی و ایرانی در فرانسه در سال ۲۰۲۱/ صدرنشینی «اسپایدرمن، راهی به خانه نیست»
- فیلمهای زنان فیلمساز ایرانی در موزه پرگامون برلین
- موفقیت سینمای ایران در جشنواره بینالمللی فیلم ولز/ «کشتارگاه» و «شنای پروانه» جایزه گرفتند
- معرفی آثار چهاردهمین جشنواره فیلمهای ایرانی سانفرانسیسکو
- درخشش فیلمهای ایرانی در جشنواره فیلمهای پلیسی فرانسه
- «کشتارگاه» در جشنواره فیلمهای پلیسی/ گفتگوی سینماسینما با عباس امینی/ داستان گوسفندهایی که تبدیل به دلار میشوند!
- «سال دوم دانشکده من» و «جهان با من برقص» در جشنواره فیلم صوفیه منار/ «بندر بند»، «کشتارگاه» و «دختر آبی» در داکا
- «مردن در آب مطهر» به صورت آنلاین اکران میشود
- معرفی برگزیدگان جشنواره بوسان/ سه فیلم ایرانی برنده جایزه شدند
- همزمان با اولین نمایش بینالمللی در جشنواره بوسان؛ تیزر «مردن در آب مطهر» منتشر شد + تیزر
- آغاز به کار جشنواره بوسان/ معرفی فیلمهای ایرانی حاضر در این جشنواره
- فعلا فیلم جدیدی روی پرده نمیآید
- مصوبات جدید شورای صنفی نمایش/ بلیت سینماها تمامبها میشود
- این هفته ۲ فیلم جدید روی پرده میروند
- یک پیشنهاد لذتبخش/ نگاهی به فیلم «کشتارگاه»
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- فیلم «کسری آنلاین» در یک جشنواره آمریکایی
- راهیابی «ماهور» به جشنواره ترکیهای
- پیام تسلیت مدیرعامل همراه اول بهمناسبت شهادت رییسجمهور
- تعطیلی همه فعالیتهای فرهنگی هنری به مدت ۷ روز
- پیامهای تسلیت وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی در پی شهادت رئیس جمهور در سانحه هوایی
- برگزیدگان نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
- یادداشت محمد حقیقت از جشنواره کن بر فیلمی از جیا ژانگه/ یک پازل آشفته
- درخشش «سوزن» و «پیچ تاریخی» در چین/ ۴ جایزه جشنواره کولیوود هند برای «پریسان»
- گزارشی از فروش فیلمهای روی پرده/ کاهش مخاطب سینما در هفتهای که گذشت
- نمایش «مادرکشی» در مستندهای ایرانشناسی
- جنگ ضد مردمی است/ نگاهی به فیلم «۲۰ روز در ماریوپل»
- ترانه تنهایی/ نگاهی به فیلم «عامه پسند»
- جدیدترین ساخته آیدا پناهنده با بازی پارسا پیروزفر در شبکه نمایش خانگی
- اختتامیه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی همراه با یک بزرگداشت
- راهیابی فیلم شهاب حسینی به جشنواره بینالمللی فیلم نالیوود تورنتو
- زری خوشکام در کنار علی حاتمی به خاک سپرده شد
- کیانوش عیاری خیلی زود در سینمای ایران صاحب امضا شد/ هیاهو نداشتن به زیان عیاری تمام شد
- ساختار زدایی جنگ و صلح فتحی؛ انسان مست عشق/ نگاهی به فیلم «مست عشق»
- اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن/ گزارش محمد حقیقت؛ پس از نمایش مگاپولویس، آخرین فیلم فرانسیس فورد کاپولا
- مجله اسکرین منتشر کرد؛ جدول ستارههای منتقدان به فیلمهای جشنواره کن
- نشان عالی خورشید به ارد عطارپور اهدا شد
- بزرگداشت ایرج راد برگزار شد/ راد: افتخار من کارهایی است که بازی نکردم
- زری خوشکام درگذشت
- «بودن یا نبودن» و تبدیل خشونت به امید/ عیاری نمونهای از عیار شرافت در سینمای ایران است
- برگزاری رویداد «ایرانهلث» با حمایت همراه اول
- میلاد شجره بهترین بازیگر جشنواره آمریکایی شد
- آلیس مونرو، نویسنده کانادایی درگذشت
- اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن/ پوسترهایی از سینماگران ایرانی که چهره واقعی از زن در سینما ارائه دادهاند
- اختصاصی سینماسینما از جشنواره فیلم کن/ گفتوگوی سعید نوری با محمد حقیقت دربارهٔ کمپانیهای پخش فیلم
- اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن/ گفتوگوی سعید نوری با محمد حقیقت دربارهٔ فیلمهای افتتاحیه در دو بخش مسابقه و ۱۵ روز سینماگران