
فرزانه متین-مصطفی کیایی با ساخت هفتمین فیلمش به نام مطرب که علاوه بر کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی فیلم را بر عهده داشته، اثری شلخته و یک فیلم فارسی تمام عیار را این روزها راهی بازار اکران کرده است.فیلمی که تکلیفش با خودش مشخص نیست نه میتوان در ژانر کمدی گنجاند و نه طنز اجتماعی شاید تنها به بتوان گفت یک فیلم فارسی تمام عیار سرشار از لودگی و شوخی های جنسی که بازیگرانش، بدترین بازی های خود را در این فیلم داشتند.
مطرب فیلمی است که فرهنگ موسیقی ایران را به سخره گرفته و از آن بدتر به تبلیغ کشور ترکیه و شهر استانبول و زرق و برق هایش می پردازد که آمال مهاجرت طبقه ی متوسط کشورمان در این روزها شده است.
فیلم روایت کننده داستان زندگی مردی به نام ابراهیم خوش سینه با بازی پرویز پرستویی یک خواننده کوچه بازاری است که در بحبوحهی انقلاب شروع به کار می کند و با آغاز انقلاب فرصتی برای مطرح شدن پیدا نمی کند و راهی زندان می شود.پس از آزادی از زندان همواره در آرزوی خوانندگی می سوزد تا اینکه به همراه دخترش زیبا با بازی الناز شاکردوست به ونوازنده اش راهی استانبول می شود تا در آنجا کنسرت برگزار کند.
کارگردان فیلم خوش ساخت خط ویژه، این بار با فیلم مطرب ترکیبی از داستان های بی چفت و بست و بی وصله را کنار هم چیده از جمله ازدواج و طلاق زیبا، مولودی خوانی زیبا، فرار فواد پسر مطرب به استانبول و پرستار فرزند یک خواننده ترک، پیشنهاد بی شرمانه تهیه کننده آلبوم به خواننده ترک، کیف قاپی صوری و….
محسن کیایی که به واسطه برادرش معروف شد همچنان در همان لول بازیگری خود باقی مانده و ارائه جدیدی از خود نمی دهد، الناز شاکردوست هم ما را یاد رسوایی و حرف زدن لاتی اش می اندازد، مهران احمدی فر هم نقشی خنثی دارد که بود و نبودش در فیلم فرقی نمی کند و اما پرویز پرستویی آژانس شیشه ایی گویا در سال های اخیر ترجیح داده که در فیلم های نازل کمدی بازی کند و به اعتبار خود خدشه وارد کند. اینکه گفته می شود در هالیوود هم رابرت دنیرو، آل پاچینو و… فیلم های کمدی بازی می کنند چرا به پرویز پرستویی انتقاد وارد می کنید قیاس مع الفارق است.
کارگردان بارکد که به تدریج پله های ترقی در سال های اخیر پشت سر هم طی کرده بود با ساخت مطرب، ضعیف ترین و مبتذل ترین فیلم در کارنامهاش را به ثبت رساند .
فیلنامه دم دستی و ضعیف کیایی باعث شد که یک چهارم انتهای فیلم حوصله مخاطب حتی مخاطب عام را سر ببرد.در نهایت باید گفت کیایی ،گیشه را فدای اعتبار و کیفیت آثارش کرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش تند پرویز پرستویی به اظهارات مسعود فراستی درباره فیلم «مطرب» + ویدئو
- آمار فروش سینمای ایران در سال ۹۸/ پرفروشترین فیلم سال اعلام شد
- فیلمهای سینمایی در هفته گذشته چقدر فروختند؟
- گزارش فروش هفتگی سینمای ایران/ «جهان با من برقص» تازهنفس و پرفروش
- عرض اندام مکن ای مطرب
- گزارش فروش هفتگی سینمای ایران/ فروش در چنبره آبگرفتگی شهرها و آلودگی هوای خطرناک
- مشرق: مقلدان معکوس مسعود دهنمکی در سینما چه کسانی هستند؟!/ یادداشت احمد میراحسان
- گزارش فروش هفتگی سینمای ایران/ تهرانیها بیش از سه و نیم میلیارد خرج سینما کردند
- گزارش فروش هفتگی سینمای ایران/ افزایش دو میلیاردی فروش
- اکران خصوصی فیلم مطرب / گزارش تصویری
- آخرین آمار فروش فیلمهای در حال اکران/ مطرب پرفروشترین
- گزارش فروش هفتگی سینمای ایران/ ردپای قطعی اینترنت
- مراسم اکران خصوصی دو فیلم سینمایی لغو شد
- گزارش فروش هفتگی سینمای ایران/ «مطرب» و «چشم و گوش بسته» میفروشند!
- برای پرویز پرستویی و به بهانه «مطرب»/ عاشق بازیگری
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
آخرین ها
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان
- پیوند نوستالژی و نقد اجتماعی در «سینما شهر قصه»
- سیویکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه؛ نامزدی ۲ سینماگر ایرانی/ «بیگانه» نامزد ۶ جایزه شد





