تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۱۵:۱۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 148407

داوران بخش مسابقه سینمای ایران سی و نهمین جشنواره فیلم فجر پس از دریافت احکام داوری و پیش از آغاز داوری آثار «سودای سیمرغ» نوشتاری را خطاب به مخاطبان سینمای ایران منتشر کردند.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، صبح امروز با حضور داوران بخش سودای سیمرغ در دبیرخانه سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، «سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد» احکام داوران این دوره جشنواره را به آنها اعطا کرد و هیأت داوران بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، کار داوری آثار حائز شرایط شرکت در جشنواره را آغاز کردند.

بر اساس این خبر، هیأت داوران سی و نهمین جشنواره فیلم فجر پیش از آغاز داوری خود، متن زیر را خطاب به مخاطبان سینمای ایران منتشر کردند:

امسال در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا هزاران جانِ عزیز را از میان هم وطنانمان از دست داده‌ایم.
در چنین زمانی، چه انگیزه‌ای برای تماشا و قضاوت و تشویق سینمای ایران می‌ماند جز ایمان راسخ به این باور که هرگز نباید تسلیم تاریکی و مرگ شد و تسلیم شدن تنها مایه خوشحالی آنانی است که سینمای ایران را از اساس نمی‌خواهند.
هیأت داوران جشنواره سی و نهم فیلم فجر با اشراف به این امر که ارکان سینمای ایران در میانه بحران‌های متعدد، آسیب جدی دیده و تمامی صنوف دچار مشکلات متعدد شده‌اند، امیدوار است امسال و در خاص‌ترین دوره جشنواره فیلم فجر، بتواند بدون هیچ پیش‌داوری و با کمترین خطای ممکن، به داوری عادلانه فیلم‌های سینمای ایران بنشیند.
ما به عنوان بخشی از بدنه سینمای ایران همراه شما هستیم و قطعا کارمان، بی‌کاستی نخواهد بود.
پر واضح است که در این دوره ویژه جشنواره فیلم فجر، به دلیل نبود هیئت انتخاب و منوط شدن نمایش فیلم‌ها به نامزدی‌‌شان توسط داوران، هیئت داوران یکی از سخت‌ترین و پرمسئولیت‌ترین دوره‌ها را پشت سر خواهد گذاشت.
این چند خط در حکم سلامِ ما به شما مخاطبان عزیز جشنواره فیلم فجر بود.
به امید داشتن جشنوارهای که بتواند لحظاتی، دلمان را روشن کند و با آرزوی روزهای بهتر برای ایرانِ عزیزمان.

هیأت داوران سی و نهمین جشنواره فیلم فجر
محمداحسانی، ساره بیات، مرتضی پورصمدی، بهرام توکلی، نیما جاویدی، سیدجمال ساداتیان و مصطفی کیایی.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها